Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af navn til hjemmesiden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Vi er nu ved at være nået et godt stykke vej ind i vores projekt, og vi er nu stødt på et mindre dillema.

For at være helt konkret, drejer det sig om det navn vi skal vælge til vores hjemmeside. Vi er enige om det skal være nemt at huske, samt give mening i forhold til hvad vi skal udbyde at tjeneste - alt skal jo have en mening.

Spørgsmålet går på følgende.

* Hvis man har et navn til hjemmesiden, lad os sige vi sælger kaffekopper (SEO-LEX eksempel :) ) - selv har man fået navnet "kaffe-kopper.dk" hvilket giver god mening, da det KUN er dette vi skal udbyde på hjemmesiden. Hvis ALLE domæner i omegnen af "kaffe-kopper.dk" er taget, altså såsom "kaffekopper.dk / kaffekoppen.dk / kaffe-koppen.dk", vil det så give mening at;

A: Beholde sit domæne www.kaffe-kopper.dk, fordi det giver god mening mht. den tjeneste man udbyder, samt at navnet er nemt at huske - ydermere giver god mening når man søger på det på google.

eller

B: Vælge et lidt mere unikt navn, eksempelvis "kaffekopkongen.dk" (ringe eksempel, men okay) - eller "densortekop" (hvis man nu kun solgte sorte kaffekopper)? Altså kort sagt, finde et andet hjemmesidenavn, der måske ikke direkte refererer til din tjeneste - men som derimod er "one-of-a-kind" i forhold til alle dine konkurrenter?

Håber det gav mening, og at der kan være lidt hjælp at hente her :-) Vores hjemmesidenavn er lige til højrebenet, mht. hvad vi har på siden , og hvad folk kunne finde på at søge efter på google. Desværre er alle domænerne der minder om det, taget af forskellige brugere.

- nu da domænet er købt, er vores: www.video-guide.dk

På forhånd mange tak for eventuelle inputs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

lngen tvivl om at domænenavnet er nemt at huske, men samtidig heller ikke særlig unikt.

Hvis vi antager, at det bliver et stort og kendt site, så vil rigtig mange gå direkte på www.videoguide.dk i stedet for den version med bindestreg. Så medmindre det konkurrerende domæne er solgt til jer, så kan det godt have sine væsentlige ulemper med det navn.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi var for langsomme med køb af videoguide.dk, og jeg kan godt se problematikken, men det er svært at finde et 'seo korrekt' alternativ. Kom endelig med flere idéer og tanker!
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville forsøge at købe domænet uden bindestreg også - og gør det nu i dag.

Måske kan det fås til en rimelig pris nu inden din indsats på domænet med bindestreg får prisen på det andet domæne uden bindestreg til at stige til et sygt niveau i takt med din kommende virksomheds stigende success.

.... eller alternativt find et helt andet domæne - mere brand navn, mindre keyword navn måske?  

Jeg har selv et .com domæne med bindestreg og har haft det omkring 10 år

- for 3 år siden afgav jeg et anseeligt bud på domænet uden bindestreg - men det blev blankt afslået. Sikkert/formentligt fordi indehaveren af domænet allerede havde tjent godt på de PPC besøgende der søgte efter min side. Indehaveren ville have 1 million dollar for sit domæne uden bindestreg....Nej jeg købte det ikke lige Stick out tongue

For cirka 6 måneder siden startede en konkurenrende side så op på "mit" domæne uden bindestreg.

Det er en situation du ikke gider komme i på noget tidspunkt hvis du kan undgå det ved at købe domænet nu.

Ikke nok med at jeg indirekte har sendt anseelig trafik til det andet domænes PPC side gennem omkring 9 år --- nu har jeg også en ny konkurrent som let kan forveksles med min egen side og som potentielt kan tiltrække kunder som leder efter netop mit site..

Og jo - dine kunder skriver bare ikke den bindestreg. For et par måneder siden spurgte min egen freelance ansatte gennem flere år mig hvorfor jeg havde ændret designet på min side så drastisk ------ det viste sig så at han surfede glad rundt på min konkurrents nye side på domænet uden bindestreg..... Det er sådan noget der kan få en arbejdsgiver i dårligt humør resten af dagen og en japansk samurai til at begå harakiri lige på stedet.Hmm

Når det er sagt har et domæne a'la video-guide.com fungeret godt for mig gennem nu 10 år.

Der er bestemt fordele ved video-guide.dk --- blandt andet siger det jo ligesom sig selv at den nok handler om 'video guide' og at du nok ved noget om "video guide". Du er "video guide" og må formodes at være en autoritet på området.

--- men der er bestemt også potentielle fremtidige ulemper ved et sådan domæne. Hvad hvis du om 5 år vil sælge noget andet en 'video guide' - nu vil du være  'mobil guide' - eller noget helt andet.

"Egetæpper - vi har også tæpper" er godt nok et genialt slogan men alligevel.....det demonstrere jo problemet.

Om 10 år vil ingen længere have video guides - men derimod er plankegulve blevet super hot :-).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)