Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig faktura på 40.000kr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en person til at levere noget arbejde til en kunde for min virksomhed, jeg har ikke tjent noget på transaktionen, jeg satser på en gevinst i det de kommer og handler igen.

Derfor har jeg en transaktion hvor jeg får 40.000 + moms ind, og han sender mig en personlig faktura på 40.000kr excl. moms.

Hvad skal jeg gøre i den her situation for ikke at komme i klemme?

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan godt se lidt forkert ud i regnskabet, når man er oppe i det beløb og laver tjenester :) hvad gør du den dag, at kunden ikke betaler dig? så hænger du på en regning, som du har taget 0,- kr for at formidle kontakt på.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

komme i klemme?, tænker du mht. momsen, eller tænker du i forhold til hvis kunden ikke betaler?

de 10.000 kr. du får ind i moms pynter vel bare på din konto indtil der er momsafregning :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette: Ja det vil jeg jo også mene ... vil bare lige gerne høre om andre fik alarmklokkerne til at gå af inden jeg gjorde det :)

DC: Regningen er skam betalt, pengene står på min konto :) Spm. handler mere om hvordan jeg sender pengene videre til ham uden at komme i klemme. Jeg ved at han ikke har udskrevet andre fakturaer iår, så han kommer ikke over de 50k

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

husk på du har handlet med ham som privatperson og ikke firma. så du skal ikke tænke momsgrænse. han skal oplyse hans imkomst som B-skat på hans årsopgørelse. jeg formoder hans regning går på porvison/løn/timeafregning noget i den stil.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)