Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksamensopgave om SEO - litteratur?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du ikke det er lidt påfaldende, at dem der selv udvikler den teknologi der her skal undersøges ikke betegner det som AI? :)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Synes du ikke det er lidt påfaldende, at dem der selv udvikler den teknologi der her skal undersøges ikke betegner det som AI? :)

Nej, egentlig ikke. Jeg betragter heller ikke direkte Google som AI, men snarere som forstadie til AI. I mine øjne har man ikke opnået AI før vi, med vores menneskelige hjernekapacitet, menneskelige bevidsthed, og menneskelige intuition, ikke længere kan kende forskel på et menneskes intelligens, og en given maskines kunstige"intelligens" :-)

At Google ikke lige nu kalder deres teknologi for AI, finder jeg helt naturligt. Men mere interessant er denne udtalelse fra Larry Page, der bestemt ikke afskriver, hvad nogle folk ville kalde for AI, i Googels fremtid. Blogindlægget indeholder desuden en del andre spændende citater, og forfatteren har nogle spændende pointer, omend nogle af dem måske skal tages med en gran salt.

"People always make the assumption that we're done with search. That's very far from the case. We're probably only 5 percent of the way there. We want to create the ultimate search engine that can understand anything ... some people could call that artificial intelligence."

Kilde: http://memepunks.blogspot.com/2006/05/google-ai-twinkle-in-larry-pages-eye.html

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, Lary Page skriver jo netop her, at han selv mener Google kun er 5% af vejen mod noget som nogle så måske ville kunne kalde AI af nogle (ikke nødvendigvis dem selv). Så det understreger jo sådan set bare det jeg siger: Google ER ikke AI i dag, og selv når de når de sidste 95% er det tvivlsomt om der kan skabes enighed om at kalde det AI.

TheisM:
ikke længere kan kende forskel på et menneskes intelligens, og en given maskines kunstige"intelligens" :-)

Det findes som sagt allerede. Der ER systsmer, som de fleste vil opleve som intelligente - ja, måske endda mere intelligente end mennesker. Jeg har f.eks. oplevet support robotter, der var LANGT bedre end f.eks. Dell's underbetalte Indiske supportere. Ja, jeg vil påstå, at nogle af support-robotterne er langt mere intelligente end disse supportere - og ikke mindst de idioter på Dell, der fandt på den løsning :)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Jamen, Lary Page skriver jo netop her, at han selv mener Google kun er 5% af vejen mod noget som nogle så måske ville kunne kalde AI af nogle (ikke nødvendigvis dem selv). Så det understreger jo sådan set bare det jeg siger: Google ER ikke AI i dag, og selv når de når de sidste 95% er det tvivlsomt om der kan skabes enighed om at kalde det AI.

Det har du fuldstændig ret, men derfor er det stadig interessant at en af Googles skabere, siger at det man arbejder frem mod på Google, er at skabe så god en søgemaskine, at man ville kunne kalde det for kunstig intelligens.

Mikkel deMib Svendsen:
Det findes som sagt allerede. Der ER systsmer, som de fleste vil opleve som intelligente - ja, måske endda mere intelligente end mennesker. Jeg har f.eks. oplevet support robotter, der var LANGT bedre end f.eks. Dell's underbetalte Indiske supportere. Ja, jeg vil påstå, at nogle af support-robotterne er langt mere intelligente end disse supportere - og ikke mindst de idioter på Dell, der fandt på den løsning :)

Selvom robotterne var bedre til at hjælpe dig, var du vel stadig ikke i tvivl om hvorvidt du fik hjælp af en menneske eller en robot. Den slags AI jeg taler om, er hvor man ikke længere ville kunne kende menneske fra robot.

Men jeg synes næsten at vi skal stoppe med at diskutere det, for så længe der ikke er nogen fast definition på kunstig intelligens, ville man jo kunne debattere det i en uendelighed uden at komme til enighed :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliv endelig ved med at diskutere - det er ren guf !!!!

Ang. opgavens omfang, så er det blot 5-8 siders bestået/ikke bestået i et 5points fag. Så jeg behøver ikke komme så langt omkring.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)