Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykkeri vil gerne overtage min virksomhed??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Fra  Grafisk Design Fyn Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Da det hele er en smule op ad bakke lige p.t. har jeg være på udkig efter alternative måder at få indkomsten lidtop.

Jeg har bl.a. besøgt et trykkeri, for at høre om de kunne være interesseret i f.eks 1-2 dages fast grafisk assistance om ugen.

De var dog interesseret i at overtage min virksomhed helt og ansætte mig fuld tid i stedet for.

Selvom min virksomhed er lille (men har dog løbet rundt i 3 år nu), - er den så ikke noget værd i kroner/ører ved en evt. overtagelse?. Og hvordan fastsættes et sådan beløb.

Umiddelbart forstod jeg på trykkeriet at de helst ville overtage mig, - og så ansætte mig efterfølgende, - men uden at give noget for virksomheden.

Er der en venlig sjæl herinde, som kan råde mig lidt i denne situation, så ville jeg blive utrolig glad.

 

På forhånd tak.

 

 

Med venlig hilsen

 

Anette

Grafisk Design

mail@algrafisk.dk

www.algrafisk.dk

 

LAV TIMEPRIS (390,00 KR.) - UDEN AT GÅ PÅ KOMPROMIS MED KVALITETEN.

 

Grafisk Design www.algrafisk.dk

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Hvis det er dig som aktiv de er interesseret i, så må din værdig nok lægges i timeprisen... så ville en pris for overtagelse, virke lidt underligt - i hvert fald på mig.

Hvis det er din kundekreds inkl. så er du nok mere værd i timen...
Men hvis de vil gøre dig til fuldtids i stedet for freelance, så tror jeg normalt ikke man "overtage" freelancers virksomhed som sådan. Så går den vel bare i bero?

Måske et temperament spørgsmål?

Hvis du har aktiver af værdig de også vil overtage - så bør du kunne forlange en pris for dette... maskiner eller lign.
Måske du kan forhøre dig hos dem ang. klausul osv.

For skal du under deres klausul af den ene eller anden art, så må du også kunne forlange noget ansættelsesgaranti for en vis periode - så du ikke bliver ansat i en måned, indtil de kender alle dine nuværende kunder.

------------------------------------------------------

Tror det var mine 50 øre...
Der må være nogen her med konkret erfaring på området...

Men det var da et super positivt kompliment at få af det trykkeri - held og lykke Anette :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)