Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Punktafgift, Told og tarif

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg håber at nogen kloge hoveder, eller nogen med lignende erfaring kan hjælpe mig med flg.:

Jeg skal til at importere fra Kina, jeg har forhandlet med leverandør, og undersøgt min tarif, told osv. og produktet er rentabelt. (såfremt det bliver købt). :-)

Men der er en ting der forvirrer mig. Jeg har forhandlet en pris med leverandøren, så jeg holder mig under prisniveauet på 80,- DKK - hvorefter man skal betale told+afgift i fortoldning.

Men hvad nu hvis jeg importerer 10 x 79,- af produktet i en forsendelse (10 varelinjer) - overstiger beløbet så, eller afregner de pr varelinje?

Jeg håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

André

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Undskyld  men det er fuldstændigt umuligt at forstår hvad det er du mener.   Hvis du skrev så vi andre kan forstår hvad du mener, så har vi en change for at hjælpe dig.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det kan jeg godt se :-).

Når man indfører varer over en vis værdi i DK (80,-), så skal man betale en afgift på 160,-

men hvad nu hvis man indfører 10 varer i samme forsendelse til en værdi per stk under 80,- dkk, men 800.- ialt, skal man så betale afgift?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er ddet for en afgift på 160 kr du snakker om ?

Du skal betale told af varens pris + fragtomkostningerne.  Er varernes samlede værdi over minimumsgræsen skal du naturligvis betale told.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej André

Bare lige for at være sikker, de 160 kr. du snakker om er Post Danmarks toldbehandlings gebyr, ik'?

Jeg ville råde dig til at ringe og snakke med post danmark, for de ville kunne guide dig bedst

Men tjek link:
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9530.htm&menufile=

 

Vh.

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

AnLau:

Men der er en ting der forvirrer mig. Jeg har forhandlet en pris med leverandøren, så jeg holder mig under prisniveauet på 80,- DKK - hvorefter man skal betale told+afgift i fortoldning.

Bagatelgrænsen på 80 kr. gælder kun for private. Hvis du importerer til videresalg, skal du ALTID betale told, så din indkøbspris er ligegyldig her. I øvrigt skal du også betale told af fragtomkostningerne.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)