Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilføj skjulte felter i fakturalinje i Sigma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige begyndt at bruge Sigma, og ført en masse posteringer i kassekladden, det gik smertefrit.

Så skulle jeg til fakturadelen,  oprettede en faktura, men  kom  desværre til at skjule felter på fakturalinjen, bl.a. antal, hvordan får jeg dette felt frem igen. Det er ret vigtgt, for nu kan jeg ikke udfærdige en faktura, når dette felt mangler!

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Hilsen Hanne

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du højreklikker på overskrifterne og vælger "unhide columns" (eller hvad det nu hedder, hvis det er på dansk). Så kan du vælge, hvilke kolonner, der skal være synlige.

/Kjeld

Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kjeld ..

men desværre forsvinder der bare endnu flere felter og der fremkommer ikke kolonner at vælge imellem

/Hanne

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede lige med Office 2000, og der kan man ganske rigtigt ikke få kolonnerne vist igen. Du kan hente en gratis microsoft access 2007 runtime, så burde du også kunne højreklikke for at vise kolonnerne igen.

/Kjeld

Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg hentet ovenstående version og genstartet,  men nu er der slet ingen valgmuligheder, når jeg højreklikke .. hverken skjul eller frys kolonner.

/Hanne

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu prøvede jeg lige selv. Og det er sandt. Der er åbenbart forskel på det i runtime versionen og den "rigtige" version af Access 2007. Du kan jo prøve at geninstallere Sigma Regnskab (husk at gemme dit regnskab).

/Kjeld

Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre kan det ikke lade sig gøre at geninstallere. (det er heller ikke muligt at fjerne programmet)

Underligt, at der opstår problemer, efter jeg begyndte at rode med fakturadelen.

Ved du, om det giver problemer, at jeg har 2 regnskaber . Jeg har oprettet et testregnskab, hvor jeg tester og så et "rigtigt regnskab"  Da jeg dannede kassekladderne kunne jeg skifte mellem de 2 regnskaber uden problemer. Det ser også anderledes ud nu.

(Jeg har tidligere (uden problemer) kun brugt regnskabsprogrammer (Concorde og Navision) ikke været den der indstallerer .)

Jeg må prøve min bærbare, der har jeg Vista og Acces 2007. der kan man tilføje skjulte felter igen.

/Hanne

Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeld

Nu har jeg fået det løst. Jeg fjernene programmet ved systemgendannelse datoen før, jeg havde downloaded programmet og hentede det så igen.

Jeg kunne derefter nemt indlæse min kopi af regnskabet.

Ellers tak for hjælpen Smile

/Hanne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)