Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ros torv tog røven advokat hjælp søges men hvor hvordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ros torv tog røven på mig på mange måder, har bundet mig personligt på en kontrakt, for at komme ud af det skulle jeg skaffe dem ny kunde ny udlejer, men de stjal min kunde nu og smed mig ud af lokalet fordi at jeg ikke har betalt husleje i en måned, da jeg havde forhandlinger med kunden.

Historien er grim og lang nu har jeg behov for process advokat hjælp da min jurist mener at nu skal der være retsag mellem mig og ros torv. men jeg har absolut ingen penge, fri proces kan jeg nok ikke søge da det er min virksomhed der er bundet,dog jeg har selvskyder auktion som er personlig bindende?

en almindelig advokat var i tivvl hvor vidt han kunne få mig ud af ros torv og bare for at han skal se på sagen( som nu mine jurister har gjort) skla han tage 8000 kr.

det var fint de 8000 kr men hvis jeg ikke få så meget ud af hans hjælp så er det ikke så sjovt at bruge penge som jeg ikke en gang har.

Har i nogle forslag havd man kan gøre, har i nogle tips, kender advokater osv??

mange tak

 

lina

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en kedelig situation du er havnet i.

Som udgangspunkt står du dårligt fordi der med garanti ikke står noget i din kontrakt med Ros Torv med at du kan undlade at betale husleje fordi du har gang i en forhandling om overtagelse af lokalet med en ny lejer.

Der står ganske sikkert også noget om på hvilke betingelser en ny lejer kan overtage lokalerne, og sådan er især centerlokaler meget præcise omkring deres lejebetingelser, da visse lokaler, oftest de største typisk også er lejereguleret på omsætningsvilkår, hvorfor udlejeren er forpligtiget til at opretholde en vis standard blandt lejerne, således at det nødvendige kundeflow i centeret opretholdes.

Hvis du ikke har været rimeligt styrende omkring forhandlingen, at du måske endda har henvist til udlejer omkring et spørgsmål, eller hvis din potentielle lejer af egen drift har henvendt sig til udlejer, - så har udlejer ikke "snuppet" din kunde.

(Hvis centerudlejeren f.eks har skullet sagsbehandle et spørgsmål ved f.eks at kigge på kontrakten for en anden butik for at afklare om xx. salg ville kunne foregå i dine lokaler, og udlejers svar måtte kunne anses som et bindende svar - så har udlejer ikke gjort noget forkert ved at slutgøre lejekontrakten.)

Tilbage står så, om udlejer kan/vil kunne få husleje for den periode du kontraktligt er bundet op på jf. de opsigelsesvarsler der er angivet, når der nu er en ny lejer.

Her er det springende punkt om du har misligeholdt din aftale i en grad der berettiger udlejer til at fastholde sit krav. Meget firkantet sagt, så kan du være opsagt på misligeholdelse ved ikke at have betalt din husleje, - og det vil så være en seperat sag.

Det forhold at der så allerede er en ny lejer parat er så sagen  uvedkommende, da du ikke længere er lejer af lokalerne.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

 

mange tak for svaret du har ret da jeg har mislige holdt kontrakten ved ikke betale husleje i 1 måned.

men hvad kan man gøre nu ved hele sagen??? Da jeg er bundet til kontrakten i 3.5 år, og fik brev fra ros torv at jeg skal fortsæt betale huslejen selv om jeg ikke har lokalet mere.

 

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit umiddelbare råd, er at du kontakter Advokatvagten for et gratis råd, evt. besøg denne side og at du så for en stund kigger lidt fremad, og koncentrerer dig om at komme ud af kontrakten.

Mød bare op uanset hvad andre siger om at det kun er for private,  - du kan jo kun få et nej, og du hæfter jo personligt.

Det du skal snakke med juristen om, er om det vil være muligt at benytte aftalelovens bestemmelser.

Det vigtige er, at du skærer alt "fedtet fra" - du skal kun referere til skriftligt materiale. Det kunne være en annonce du har indrykket om dit lejemål, en mail fra den kommende lejer hvor i aftaler at mødes osv.

Det du gør, er altså at du laver en opstilling over hvorfor det er urimeligt at Ros Torv skal have husleje fra dig. Du skal gøre det meget kort, - højst 5 punkter og en hvilken som helst person uden kendskab til sagen skal kunne se det urimelige i at Ros Torv får 2 huslejer i de næste 3,5 år.

Der er masser af knaster, erhvervslejemål, du hæfter selv osv. - men det vigtigste er at du ligesom selv bliver klar over hvor du står, - inden du skal betale for rådgivning.

Det kan jo komme dertil, at det kan betale sig at sælge bilen/indboet for at få måske 30.000 kr. til advokatregningen og dermed slippe for at betale måske 500.000 kr. i husleje?

Men først skal du lige selv have lidt fast grund under fødderne. Glem alt om uretfærdigheder og urimeligheder. Du skal ud af denne klemme, - groft sagt redde din egen røv  - ikke hele verden ;-)

Michael

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er gratis advokat hjælp på roskilde bibliotek en gang om ugen. Tag ned og få en snak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

mange tak for råd, jeg har allerede kotaktet en "alvorlig" advokat der ligesom dig mener at der er ikke så meget at indhente, dog måske kan man snakke sig ud af kontrakten derfor vælger jeg at bruge min jurist som kan gøre det for mig til det halve og ligeså godt nvconsult.dk hvis andre også vil bruge hende. og maaange tak for alle råd, jeg suger alt til mig.

Lina

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bliver fastholdt i dit dilemma og de får dobbelt husleje ind, så start en blog/gruppe der arbejder på at offentliggøre alle urimelighederne der udføres af Dades og/eller Datea.

Du kan ikke være den eneste der er blevet bondefanget i den slags aftaler, og de virksomheder kan normalt tales til rette når der er nok der gør opmærksom på deres åger.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)