Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I gang med .NET - skal det være VB eller C#?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hip som hap om du vælger VB.NET eller C#. Da du allerede kan ASP så kan du også VB.NET. Eftersom at du har programmeret 10 år på web, så har du også bruge javascript og så er syntaxen på C# også hjemme.

Du kan sagtens i samme projekt benytte begge sprog og dem der siger at A er bedre end B har intet begreb om hvad de snakker om men det er blot fordi de kan det ene sprog og ikke har villet kaste sig over det andet.

Jeg startede selv med ASP og sidder nu med både VB.NET og C#. Brug det sprog der passer til opgaven. Hvis en kunde kommer og har et site i VB.NET der skal laves nogle ekstra ting, så bruger man VB.NET og omvendt hvis det var C#.

Jeg er enig med Mikkel om at det er omsonst at begynde at snakke om hvad der er bedst og du skal tage det der falder dig ind.

Jeg har tidligere taget Umbraco som er i C# og lavet nogle ting til det i VB.NET så dialekterne er så tæt tilknyttet hinanden så de næsten er gift.

Jeg kunne forstå hvis du spurgte om du skulle bruge (VB/C#).NET eller F# :D

Den eneste grund til at nogle mener at C# > VB.NET er at syntaxen er den samme i JavaScript, Java og C(++) men fordi den er den samme behøver det ikke at betyde at det er den korrekte.

Commodore 64 brugte BASIC allerede i '85 hvor .NET ikke engang var en plet på lagnet...

Min udtalelse kommer på baggrund af min erfaring i: ASP, VB6, PHP, Perl, Delphi, C++, .NET, Java... osv..

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for jeres kommentarer, og efter at have brugt ret meget af natten på at surfe nettet tyndt, så bliver det C# der bliver det primære for mig vedkommende. Rent litteraturmæssigt og online tutorials ligger hovedvægten også på C#, så sådan må det blive :-)

Jeg vil selvfølgelig ikke helt se bort fra VB, men det må så blive sekundært.

Jeg takker og bukker ....... og vil nu gå i seng :-)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)