Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analytics - eksludering af trafik fra underdomæner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber at der sidder en google analytics ekspert her som vil hjælpe mig. Vi har et web site med en del subdomæner, f.eks:

www.site.com
a.site.com
b.site.com
...

I google analytics kan jeg godt filtrere trafik med et filter så jeg kan se besøgende på de enkelte subdomæner. Problemet er at jeg ikke kan nøjes med KUN at se trafik for hoveddomæner www.site.com uden trafikken til subdomænerne.

Nogen der har et godt råd til, hvordan man gør det?

PS. Jeg bruger samme tracker kode på subdomæner og hoveddomæne.

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej..

Den er lidt tricky men kan godt lade sig gøre :)

 

Inde på din google analytics side er der en boks i venstre side der hedder "Mine tilpasninger". Klik herunder på "Avancerede segmenter". Klik nu på "Opret nyt tilpasset segment".

Herinde skal du finde dimensionen "Trafikkilder" > "Kilde" i venstre side. Træk dimensionen "Kilde" over i boksen "dimension eller data". Vælg nu betingelsen "Matcher ikke præcist" og set værdien til dit subdomæne (f. eks. "a.site.com"). Du kan også tilføje alle dine subdomæner ved at tilføje en "og" erklæring og så gentage dette trin med hvert subdomæne.

Giv dit segment et navn (f. eks. "Hoveddomæne") og opret.

Når du har oprettet dit segment kan du inde i betjeningspanelet oppe i højre hjørne vælge "Avancerede segmenter". Her vælger du bare dit tilpasset segment (f. eks. "Hoveddomæne").

 

Håber det giver mening :)

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aske

Tak for svaret :)

Jeg har prøvet det du foreslår og det virker også, hvis man gør det på subdomænerne men jeg kan ikke se den trafik der udelukkende går til mit hovedsite minus den trafik til subdomænerne. F.eks.

a.site.com < 13 besøg
b.site.com < 15 besøg
www.site.com < 5 besøg 

Hvis  jeg bruger din metode siger den 33 besøg til www.site.com. En anden ting er, hvis jeg benytter denne metode, kan jeg så se, hvilke sider osv som brugeren har været længst på?

Mvh

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også alternativt overvejet at køre med 2 tracker koder.

Èn til mit hoved site og én til mine subdomæner...

Giver det mening? 

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har misforstået det lidt :)

Du skal lave et segment der filtrerer alle dine subdomæner fra, så det kun viser besøg fra hoveddomænet..
Nu ved jeg ikke hvad dine subdomæner går ud på, men jeg ville nok ikke bruge forskellige sporingskoder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)