Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk på kreditkort og annullering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil sælge nogle events hvor der er et minimum antal deltagere (lad os sige 10) for at eventet bliver holdt.

Min ide er at websiden 2 dage før eventet skal afholdes enten annullerer eller godkender eventen.
Hvis der er flere deltagere end minimum, opkræves kunderne via kreditkort, ellers ikke.

Men for at kunne være sikker på at jeg har 10 sikre tilmeldinger 2 dage før er jeg nødt til at bede om kreditkort allerede ved bestillingen, som måske var 2 uger før.
Kunder kan altid annullere deres bestilling op til 2 dage før afholdelse.

Så mit spørgsmål er:
Kan man sætte sådan et kreditkorts-køb på "standby" så man først trækker pengene 2 dage før eventen? Så jeg er sikker på at jeg kan trække pengene for dem der har booket og endnu ikke annulleret 2 dage før.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

BKK:

Så mit spørgsmål er:
Kan man sætte sådan et kreditkorts-køb på "standby" så man først trækker pengene 2 dage før eventen? Så jeg er sikker på at jeg kan trække pengene for dem der har booket og endnu ikke annulleret 2 dage før.

Du benytter bare "Capture", så kan du hæve beløbet, når du vil... Det burde NETS tilbyde, og Paypal tilbyder det også...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

""Du benytter bare "Capture", så kan du hæve beløbet, når du vil... Det burde NETS tilbyde, og Paypal tilbyder det også...""

Sikrer det dækning  på kortet - eller bare en reservering "i tilfælde af der er dækning" ?

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt dette på Authorize.net:

Auth_Only
When an Auth_Only transaction is submitted to Authorize.Net, we send the transaction to your processor for authorization. If approved, the transaction is placed in your Unsettled Transactions with a status of Authorized/Pending Capture. The authorization places the funds on hold with the customer’s bank. When the transaction is captured the funds transfer process will occur.

This can be useful in situations where you need to make a sale, but won't be able to ship merchandise for several days. You can authorize the transaction to ensure funds availability then after shipment you can capture the transaction to obtain the funds.
 
Auth_Only transactions are only kept in your Unsettled Transactions for 30 days, after that their transaction status will change to Expired, and the funds will NOT be transferred. To capture a transaction, you can manually login to your Authorize.Net interface and go to your Unsettled Transactions. From there, you can use the Group Capture filter toward to the top of your screen to capture multiple transactions at once, or click on the individual Transaction ID of the transaction you would like to capture, and the next screen will provide a Capture button. From a website or billing application, you can submit the x_Type variable, with a value of Prior_Auth_Capture, or Capture_Only to capture the transaction.
 
Void
Void requests are used to void an existing transaction with a status of Authorized/Pending Capture or Captured/Pending Settlement. Settled transactions cannot be voided, instead a Credit must be issued to reverse the charge. Void requests effectively cancel the Capture request that would start the funds transfer process, so no money changes hands on a transaction that has been voided.
 
Keep in mind that this does not void the authorization provided by the card issuing bank. Transactions can be manually voided from the Unsettled Transactions screen. From there, you can use the Group Void filter toward to the top of your screen to void multiple transactions at once, or click on the individual Transaction ID of the transaction you would like to void, and the next screen will provide a Void button. They can also be submitted from a website or billing application by including the following fields with your void request.


Som jeg læser det sikrer man sig dækning uden at trække pengene, og man kan annullere efterfølgende.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

""Du benytter bare "Capture", så kan du hæve beløbet, når du vil... Det burde NETS tilbyde, og Paypal tilbyder det også...""

Sikrer det dækning  på kortet - eller bare en reservering "i tilfælde af der er dækning" ?

Du reservere pengene, og er derfor sikker på, at der er dækning... Men mener det kun kan ske via Kreditkort, og ik Debitcards...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)