Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte hele dynen til Tyskland

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

 

Ved ikke om det er det rigtige sted at placere det her.

Jeg ejer et alm. Aps og en onlline shop som køre fino

Nu går jeg i tanker om at flytte Firma/lager /privat  til Tyskland og derfor ville jeg høre om det overhovedet ville være en fordel.

 

Jeg tænker skat-moms etc.

 

Har læst at selskabsskat er 15% og det er jo en del under DK

Person skat skulle også være bedre + daglivare - bil - etc

 

Hilsen

Per

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor selv hernede og der er mange fordele men hvis du vil have alle detaljerne med bør du kontakte Fashion-Seller her på Amino.. Han ved det meste om det :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det vil jeg da prøve

 

Takker

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det har relevance for dit emne spørg jeg her, håber ikke det gør noget.

Men hvordan virker det egenlig med skat, hvis man flytter alt til et andet land, er det nemt at gøre eller er man stavnsbundet i Danmark ved oprettelse af CVR nummer.
Er man stadig skattepligtig i Danmark eller?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse!

Det er ikke nok at flytte forretningen til et andet land. Du skal selv flytte dertil også. Ellers vil skattevæsnet se det som dansk omsætning og beskatte dig alligevel.

Mvh Diana

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis man opretter firma i Danmark, kan man sagtens senere hen flytte sig selv, konen og firmaet til f.eks. Thailand og undgå dansk skat 100%?

Jeg har altid troede at man blev stavnsbundet ved oprettelse af firma i Danmark.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik lige en PB med et link til tråden her...

Jeg kender ik reglerne for, at evt flytte et Aps til Tyskland. Der skal du have fat i en revisor... Men du skal sikkert beskattes af værdierne i selskabet, hvis jeg kender reglerne rigtigt...

Hvis du sælger primært til DK, så er det kun de første 280.000 kr, som du kan sælge til Tysk moms, dvs 19%. Alt over skal takseres til dansk moms! Dvs der ik er den store besparelse på moms delen...

Selskabsskatten er ik sat ned til 15% endnu, da det er udskudt... Så der opnår du pt heller ik de voldsomme besparelser...

Men på personskatten, lønnen til medarbejdere, fragten og huslejen, der vil du opnå voldsomme besparelser, som gør det hele attraktivt at flytte. Det kræver dog, at man kan leve "the German way", som basalt set er meget dansk + masser af svinekød...

Så det er nok mere et spørgsmål om, du kan/vil leve i et andet land, da besparelserne er der, og de er på rigtig mange ting!

Privat vil du opleve at mad koster 20-50% under danske priser, at biler er billigere, at husleje er billigere, andre regler hvis du ejer ejendom, benzinen er en smule dyre, men ellers koster det meste mindre end i DK...
Og så er Tyskere meget venlige og åbne for udlændinge, så det er en fornøjelse at handle med dem ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Jeg har rådgivet folk som flytter til udlandet i mange år. Og min erfaring er, at de færeste bliver lykkelige, hvis motivationen for at rejse er at spare i skat. Der skal noget mere til f.eks., lysten til at opleve en fremmed kultur på nærmeste hånd, et drømmejob eller et spændende studie eller lignende.

Hvis du beslutter dig for at flytte til Tyskland, skal du være opmærksom på at du for at komme ud af din personlige fulde skattepligt til Danmark, skal opgive enhver bolig mulighed i Danmark, dvs. du skal opsige en eventuel lejebolig i Danmark og har du en ejerbolig skal den som udgangspunkt sælges eller udlejes på en kontrakt som er uopsigelig fra din side i mindst 3 år. Hvis du har en ægtefælle eller samboende kæreste skal hun med til Tyskland. At få den fulde skattepligt til Danmark til at høre op er, ikke nødvendigvis en optimal løsning, men det kræver individuel rådgivning, hvis der skal optimeres på det punkt.

Når den fulde skattepligt til Danmark ophører, skal du være opmærksom på fraflytningsskat. Dit ApS anses for at være solgt til markedsværdien på udrejsetidspunktet og en evt. avance er skattepligtig. Du kan få henstand med at betale fraflytningsskatten indtil aktierne sælges eller på anden måde gøres likvide, f.eks. ved at udbetale udbytte. Udover fraflytningsskat på atkier er der fraflytningsskat på mange andre ting, f.eks. optioner, obligationer, visse andre værdipapirer, etablerings- og iværksætterkonti, samt store indbetalinger på pensioner de sidste 5/10 år før udrejsen mv.

Dit ApS vil efter at du er udrejst fortsat være skattepligt til Danmark. Hvis den effektive ledelse af selskabet flytter med til Tyskland vil selskabet formentlig også blive skattepligtigt til Tyskland, hvilket vil medføre at der skal ske fraflytningsbeskatning inde i selskabet af alle selskabets aktiver. Her er ingen mulighed for henstand. Selskabet  vil fortsat have pligt til at indlevere en dansk selvangivelse.

Hvis du driver virksomhed i Tyskland og begynder at ansætte skal du være opmærksom på, at tyske arbejdsgiver skal betale social sikring, som beregnes efter lønsummen.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ok tak for alle de gode svar , det har helt sikkert givet mig noget at tænke over

 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Lasse og Nullert,

Hvis din virksomhed eksisterer i fysisk form inden for Danmarks grænser skal du altid svare skat til Danmark. Har du et firma i Udlandet og selv er bosiddende i Danmark, skal du svares skat til Danmark og det pågældende land hvor firmaet tilhøre, hvis der ikke er en særlig overenskomst mellem de to lande om ikke at pålægge dobbelt skat - og der gælder visse regler, hvis man flytter til Sverige med firmaet i lommen, det første år.

Hvis du ønsker at sælge til Danmark fra udlandet, men indenfor EU, skal der svares skat til det pågældende land, hvor firmaet er etableret og du selv er bosiddende.

Altså: Du bor i Tyskland har dit firma i Tyskland og betaler til Tyskland.

Moms er moms eller?

Hvis jeg sælger et produkt til en privat i Danmark, skal han svare moms, til den moms sats jeg har i det land, som jeg udfører min service fra. (EU) Sælger jeg en service/produkt til et firma i Danmark skal de ikke svare moms af min service. Jeg sender en faktura uden moms. I Bulgarien skal man registreres med et BG + Nummer på firmaet og vupti, nu kan jeg handle/servicere, uden at betale momsen i det pågældende land.

Dertil er Esben Christensens indlæg rigtig godt. Betænk dig dine muligheder. Det er også privat, der er meget, som skal fornyes.

Selskabsskatten er pt. 10 % i Bulgarien.

Antonio

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)