Vi har flyttet 2 domæner fra en udbyder til en anden.
Vi kan nu ikke sende mails fra outlook(exchange) til emailadresser på disse 2 domæner. "De kommer tilbage" med en besked om at adressen ikke eksisterer. Alle andre kan godt sende til os og vi kan også sende til dem fra ex. gmail.
Det kunne være udfordringer med DNS hos jer. Altså når jeres egen mail server skal sende til domænerne.
Man kan sige, at "Alle andre" og Gmail laver DNS navneopslaget udefra, mens jeres exchange server måske laver navneopslaget hos jer selv.
Prøv at pinge "mail.domæne" fra Exchange serveren. Hvis den stadig ser den gamle IP adresse, kan det måske hjælpe at cleare/refreshe DNS cachen på serveren.
Håber det hjælper.
Dbh John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold. Find mig på LinkedIn
Ja, jeg giver John ret ! Det lyder helt sikkert som en DNS server måske lokal som viser en gammel eller forkert IP. Det kan også være en SMTP server, hvis den kører separat.
Det er formentlig fordi AutoComplete i virkeligheden har adressernes "Exchange/AD ID gemt" gemt bag det du ser og det passer ikke efter du har skiftet udbyder.
Slet de berørte adresser med NK2Edit og prøv igen.