Faldt lige over denne artikel fra CRN: http://crn.dk/nyheder/Webbutikker-klager-over-dummeboeder-fra-PBS-1.373738.html Den handler om et velkendt fænomen,med Dankort svindel i webshop, og de "dummebøder" PBS sender for at håndtere indsigelserne. Det jeg aldrig rigtig har kunne forstå, når det drejer sig om Dankortsvindel er, at Dankortet er noget PBS har givet deres kunder, indløsning af Dankort er noget de tilbyder andre kunder. Hvordan kan det så nogensinde være webshoppens ansvar, at PBS's kort bliver misbrugt. Reelt burde det jo vendes om, så PBS fik erstatningskrav fra butikkerne, når deres kort bliver misbrugt i deres indløsningsaftaler, hvor PBS godkender transaktionen og hvor butikken jo ikke har den store mulighed for at tjekke noget som helst. Hvorfor er det ikke sådan? Det ville jo være mere logisk. |
igang:Reelt burde det jo vendes om, så PBS fik erstatningskrav fra butikkerne, når deres kort bliver misbrugt i deres indløsningsaftaler, hvor PBS godkender transaktionen og hvor butikken jo ikke har den store mulighed for at tjekke noget som helst.
Det kan jeg faktisk kun give dig ret i. God pointe!