Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for brugt smartphone

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Måske dette mest er et spørgsmål til en af revisorsjælene herinde - lad os se ...

Jeg har fået et lukrativt tilbud på en ny smartphone af en af mine venner. Den vil jeg naturligvis gerne købe og trække fra via medieskatten for 2010. MEN da han ikke ejer et firma, er det jo som at købe en telefon på DBA.dk eller lignende - kan denne telefon trækkes fra, hvis jeg får ham til at skrive under med pris, dato osv. som bevis på salget?

Telefonen kan vel defineres som brugt, skønt han har fået den forærende og har en i forvejen, som han bruger. Jeg har et personligt ejet firma..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sorenfl

Det er ikke afgørende om du køber telefonen fra en privatperson eller en virksomhed. Du vil have fradrag for omkostningen i din virksomhed i begge situationer.

Din ven er naturligvis ikke momsregistreret, så den telefon du køber af ham er ikke belagt med moms og du kan derfor ikke afløfte moms i dit regnskab af prisen på telefonen.

Som du selv skriver skal du naturligvis huske at få et dokument, hvor din købspris og -tidspunkt fremgår. Det kan evt. blot være en dagsdato kvittering.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)