Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsnummer på faktura fra EU land

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har modtaget en faktura fra en leverandør i Luxembourg. På fakturaen er der anført et momsnr. men da jeg checkede dette nummer i EU's database fik jeg at vide at dette nummer var ugyldigt.

Da jeg kontaktede leverandøren så fortalte han mig at det var da rigtig nok, men at det egentlig var ligegyldigt, da serviceydelser (it konsulentbistand) ikke var momspligtige!

Den tror har jeg nu ikke hørt før, men har jeg et ansvar i den forbindelse? Skal jeg inkludere dette køb i min indberetning til Skat under køb af ydelser i andre EU lande?

 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg husker, så er det vist sælgers ansvar at have DIT (kundens) moms nummer rigtig for at kunne sælge noget uden moms. Og det er noget sælger skal undersøge osv. Lyder underligt med den forklaring du har fået, men jeg ville sætte det på indberetningen uanset hvad. Så har du dit på det rene og skulle der dukke noget op, så viser du svaret fra leverandør. Så har du gjort hvad du kunne som kunde.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja du skal.

Efter de nye momsregler pr. 01.01.2010 kører det på samme måde som et varekøb, dog med separat

rubrik på momsangivelsen.

MvH

Peter

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Så jeg kan altså ikke få nogle "problemer" når hans registering ikke er korrekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..det er sælgers problem.

Bare du opgiver momsen som du skal.

MvH

Peter

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)