Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS ville passe bedst?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amimoer

Jeg er ved at udvikle et nyt multi-user site, og er i tvivl om hvilket CMS jeg skal anvende. Jeg havde først overvejet at få bygge et CMS fra bunden der er skræddersyet til mine behov, men da jeg ikke har uanede mængder af tid og penge, tror jeg at jeg kommer længst ved at benytte et eksisterende CMS.

Mit site er en form for et socialt netværk, hvor brugere kan interagerer med hinanden og uploade og kommentere forskellige former for indhold. Sitet skal kunne klare store mængder traffik på en gang (Men det er nok mere et spørgsmål om valg af server hosting end valg af CMS).

Jeg vil gerne bygge sitet så stabilt og vedligeholdesesvenligt som muligt. Samtidig må der ikke være begrænsninger på hvor meget man kan tilpasse sitet ens egne behov. Det hovedsaglige formål med CMS'et skal være at håndtere brugerkontrol (login osv) og opretholde en sidestruktur.
Som noget af det vigtigste skal sitet være så sikret imod hackerangreb som muligt.

Som sagt havde jeg overvejet at få bygget sitet fra bunden, ekesmpelvis i Ruby on Rails. Men jeg er blevet hook på at anvende en af de mange eksisterende løsninger der findes. Har kigget meget på Drupal og Joomla!. Det ser ud til at der er gode muligheder for at lave et customized site efter ens behov. Selv har jeg arbejdet meget med Wordpress, men er ret sikker på at det ikke er den bedste løsning for mig.

Hvad er jeres vurdering af min situation? Hvilket CMS tror i ville dække mine behov? Er der evt. andre overvejelser end dem nævnt her jeg bør gøre mig?

På forhånd tak.

Emil

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du svarer i høj grad selv på dit spørgsmål når du nævner Joomla og Drupal.

Begge systemer er rigtig gode, og du får meget forærende. Hvis du gør dit arbejde ordentligt, og sørger for noget ordentlig hosting, kan begge dele også godt klare en rimelig seriøs trafik på dit site.

Jeg er personligt Joomla-mand, og ville derfor vælge det, men hvis du ikke kender nogle af systemerne i forvejen er det jo ligegyldigt. Hvis jeg var dig ville jeg hente begge dele ned og lege med det et par uger inden du beslutter dig. Det er lidt smag og behag. Begge dele kan udbygges til at klare det du umiddelbart foreskriver, og der er for mig at se ikke nogen af dem der ligger specielt meget tættere på det du ønsker end hinanden.

Men held og lykke med det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

For et års tid siden var jeg selv på udkig efter et cms med lign. muligheder og jeg tjekkede både Joomla, Typo3 og Drupal.

Jeg faldt hurtig for Drupal da det efter min mening er det der er mest brugervenlige og havde mange gode referencer. 

Valget faldt derfor på Drupal og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Man når rigtig lang uden den store kendskab til programmering osv. og med en lille smule erfaring med PHP så er der ingen grænser for hvad man kan med Drupal.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Styrbæk:

For et års tid siden var jeg selv på udkig efter et cms med lign. muligheder og jeg tjekkede både Joomla, Typo3 og Drupal.

Jeg faldt hurtig for Drupal da det efter min mening er det der er mest brugervenlige og havde mange gode referencer. 

Valget faldt derfor på Drupal og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Man når rigtig lang uden den store kendskab til programmering osv. og med en lille smule erfaring med PHP så er der ingen grænser for hvad man kan med Drupal.

Jeg vil ikke anfægte din holdning et sekund; Drupal er et rigtig godt system. Jeg vil blot tilføje at Joomla (og især den nye version 1.6) også er et rigtig godt system, og at der heller ikke her er nogen nævneværdige grænser for hvad det kan drives til med den nødvendige ekspertise. :-) Dog er det selvfølgelig nemmest at vælge noget der ligger så tæt på det man vil frem til som muligt ;-)

 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress. Jeg har kun godt at sige om det og har kun hørt og læst godt om det! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)