Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække uddannelse fra i skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en veninde der er uddannet sportsmassør, kostvejleder og fitnessinstruktør. Hun er nu startet op som selvstændig og ønsker at udvide sit kompetencefelt, ved at tage en uddannelse indenfor kinesisk akupunktur.

Hun har fået en del forskellige tilbagemeldinger om hvorvidt hun kan trække den nye uddannelse fra i skat. Ræsonnementet synes at være at kurser og efteruddannelse betalt af ens arbejdsgiver kan trækkes fra, men om det samme er gældende i denne situation ville være rart at få afklaret.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efteruddannelse og ajourføring af uddannelse er fradragsberettiget.

Kompetencegivende eller nye områder som beskrevet her, er ikke fradragsberettiget.

Tonny

Fra København N
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Tak for dit svar.

Lad mig lige se om jeg har forstået det helt korrekt. Havde hun valgt at uddanne sig i en ny green indenfor fx. massage, ville det være fradragsberettiget, men fordi at akupunktur ikke direkte har noget med hendes job at gøre, er det ikke fradragsberettiget?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

bjawnie:

Hej Tonny,

Tak for dit svar.

Lad mig lige se om jeg har forstået det helt korrekt. Havde hun valgt at uddanne sig i en ny green indenfor fx. massage, ville det være fradragsberettiget, men fordi at akupunktur ikke direkte har noget med hendes job at gøre, er det ikke fradragsberettiget?

Ja, lige præcisYes

Tonny

Fra København N
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny og Jakob,

I skal begge have tak for jeres svar. Det gjorde mig en del klogere, tak.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn

For selvstændige kan det i praksis være ret vanskeligt, at afgøre hvad der er videreuddannelse og hvad der er vedligeholdelse/ajourføring. Du kan læse lidt mere i ligningsvejledningen her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102991&vId=203350&i=85&action=open#i102991 Du skal ned under pkt. E.B.3.4

For lønmodtagere mv. er arbejdsgiverbetalt uddannelse som udgangspunkt skattefri og det kan (hvis man strukturerer det korrekt) kombineres med bruttolønsreduktion. Hvis der f.eks. er tale om MBA, HD eller en Master uddannelse så kan det være en meget stor fordel.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)