Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal, bankoverførelse og bilag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er blevet virksomhedsregistreret for ikke så længe siden. Jeg har pt to hjemmesider som jeg ville tjene penge på. Og jeg bruger PayPal som betalings metode. Så jeg har lige nogle spørgsmål.

1: PayPal sender en form for kvittering ud, når jeg man har betalt for en ydelse, efter hvad jeg har forstået. Ville det være godt nok til kunderne? Altså er det bevis nok, på at de har betalt for et produkt, for jeg sælger så man kan blive medlem.

2: Ved bankoverførelse, for der er nogle som sikkert ikke kan, eller vil benytte PayPal, så har de muligheden for bankoverførelse. Men hvordan kan jeg give dem en lovlig garanti for at de har betalt? Jeg kan vel ikke bare sende dem en E-mail, hvor der står at de har betalt den dag, for den ydelse, på den hjemmeside, og det udløber den og den dato vel?

3: Bilag, jeg bogføre selvfølgelig alt, hvor jeg så har en mappe med alle bilagene. Men er det fint nok tror i, at have et kontoudtog, eller hvad det hedder, fra banken. Hvor jeg skriver bilags nr, ud fra hver linie, hvis i forstår hvad jeg mener.

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Med venlig hilsen

Chris

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Du skal lave en korrekt faktura til dine kunder, på købet over paypal.

2. Du skal lave en kvittering, ligesom ved et hvilken som helst andet salg til dine kunder, der køber over banken.

3. Igen, er det en god ide at have en kopi af de kvittering/fakturaer du fra nu af begynder at sende ud :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

1. Du skal lave en korrekt faktura til dine kunder, på købet over paypal.

2. Du skal lave en kvittering, ligesom ved et hvilken som helst andet salg til dine kunder, der køber over banken.

3. Igen, er det en god ide at have en kopi af de kvittering/fakturaer du fra nu af begynder at sende ud :)

Helt enig. Du skal lave en faktura, tilsvarende en bon i en butik - som kunden skal have. Det de får fra paypal er blot en kvittering på at de har betalt et beløb til et firma via paypal, men der står ikke hvad de har købt, moms-satser osv. Du skal nærmest se paypal, som dankorts-terminalen i Brugsen, bageren etc, hvor man får en lille separat bon fra den, på selve betalingen, og så en separat bon på købet, hvor der står firmanavn, cvr nr, adresse, produkter, priser på produkterne, samt en total og naturligvis momsen og et par andre små ting :-)

God fornøjelse med dit projekt :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)