Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af private i firma

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Tonny Skov Pedersen:
men du er som udbetaler til en ikke-momsregistreret med cpr.nr. faktisk pligtig til at indberette de udbetalte beløb til SKAT

Hold da op, jeg vidste ikke der var indberetningspligt på køb af varer, jeg troede skattekontrollovens §7A, stk. 2, nr. 1 havde følgende indhold:

Stk.2. Indberetningspligten omfatter efter skatteministerens bestemmelse, i det omfang beløbet ikke er A-indkomst:

1) Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse. Tilsvarende gælder, når modtageren ikke er skattepligtig her til landet og vederlaget ikke er erhvervet ved selvstændig erhvervsvirksomhed.

Ja, så var jeg lidt for hurtig Embarrassed

Selvfølgelig har du ret LarsYes

Tonny

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lige for at opsumere, så jeg er helt med :-)

  • Han skriver ikke moms på regningerne, og jeg trækker derfor selvfølgelig heller intet fra.
  • Jeg afregner den fulde salgsmoms, men der er så ingen købsmoms.
  • Jeg opfordrer selvfølgelig min leverandør til at registrere sig.
  • Jeg får alle regninger med hans CVR-nummer på.

Er jeg så helt dækket ind? Og det ruller bare? :-)

 

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

CPR-nummer istedet for CVR-nummer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Ja..det vil jeg mene.

Mvh

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er her og nu bogfører du varekøbet uden moms men det er ud fra hvad du skriver ikke holdbart i længden. Hvis han ikke vil lade sig momsregistere kunne man have en formodning for at han heller ikke vil udstede en kvittering/faktura for de varer du køber og så er der for mig at se kun en ting at gøre. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Som det er her og nu bogfører du varekøbet uden moms men det er ud fra hvad du skriver ikke holdbart i længden. Hvis han ikke vil lade sig momsregistere kunne man have en formodning for at han heller ikke vil udstede en kvittering/faktura for de varer du køber og så er der for mig at se kun en ting at gøre. 

Jeg mener også, at det kunne gå hen og blive et problem.

Problemet ligger i, at der købes for mere end 50.000 pr år i varer hos en person. Men for det første, så må man formode at (Hr.X) leverandør også leverer til andre. For det andet, hvis skattevæsnet spotter Hr. X og går op i, hvor meget der er solgt til en person, så kunne de også henvende sig til modtager af varerne.

Vil stadig råde til, at hr X lader sig registrere eller også at skifte leverandør.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælgers momsforhold er jo ikke hans problem. Min fornemmelse siger mig bare at der er mere i det end mangl. momsregistrering. Hvorfor skulle man modsætte sig momsregistrering når man handler til andre erhvervsdrivende for hvem momsen ikke er en merudgift, hvis der ikke lå andet bag  ?. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)