Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af internationalt .com-site

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har i et stykke tid haft et internationalt .com-site i tankerne. Målgruppen er primært amerikanere og andre som har let ved at læse engelsk.

Mit spørgsmål går nu på, om det bedst kan betale sig at få det hostet på et webhotel i USA, også rent SEO-mæssigt, vi taler ikke om noget vildt avanceret med ekstrem trafik - jeg har pt. mine danske sites hosted hos Surftown og er ganske godt tilfreds, men vil gerne et skridt videre med nogle idéer, så jeg ikke kun får trafik fra den danske andedam.

Hvad kan anbefales af amerikanske webhoteller - eller er det overkill at rykke serverhosting over dammen, blot fordi man lancerer et .com søstersite målrettet amerikanere...?

Jeg er naturligvis klar over, at konkurrencen blandt websites i USA er endnu større end i Danmark, men det er en anden diskussion... Wink

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heldigvis et af de spørgsmål, der ikke kan diskuteres - så det er nemt: Ja! Du skal hoste i det land, hvor din primære målgruppe befinder sig.

Bluehost.com er en udmærket host - men der er så mange, du kan fodre svin med dem, så kig dig lidt omkring og se, hvem der tiltaler dig mest.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har god erfaring med Dreamhost.com. Det starter vist nok med 9$ om måneden for ubegrænset antal domæner tilknyttet. Og de har også en navneserver godkendt af dk-hostmaster, så man og kunne hoste danske domæner der.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Thomas - så blev jeg det klogere!

Det er i øvrigt et stor fornøjelse at læse dine skriblerier og skarpe betragtninger på dit site og i din blog - keep up the good work! Lytter naturligvis også til dine podcasts! Smile

Ender jo nok også med at købe SEO-Lex, mit site Spekulant.dk kunne vist godt trænge til en gang grundig SEO, selvom jeg allerede har lavet lidt i det små... Wink

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knut - vil tjekke Dremhost.com ud (og Bluehost.com som foreslået af Rosenstand).

Mht. navneserver vil det så ikke (igen rent SEO-mæssigt) være en ulempe at have navneserveren kørende i USA på de danske sites?

Anyway, de udelandske webdomæner jeg har købt er i forvejen købt gennem GoDaddy (og dermed i første omgang hosted via deres navneserver) er dog bare ikke sikker på at jeg vil bruges deres webhotel-løsning.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er heldigvis et af de spørgsmål, der ikke kan diskuteres - så det er nemt: Ja! Du skal hoste i det land, hvor din primære målgruppe befinder sig.

Bluehost.com er en udmærket host - men der er så mange, du kan fodre svin med dem, så kig dig lidt omkring og se, hvem der tiltaler dig mest.

Hej Thomas,

Jeg er i samme situation som trådstarter. Jeg vil helt sikkert undersøge Bluehost.com nærmere, men kan du nævne bare nogle få andre, evt. en "top-5"?

Dbh

Thomas

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spørgsmål og svar. Der lærte jeg lige lidt mere Smile

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Hej Thomas,

Jeg er i samme situation som trådstarter. Jeg vil helt sikkert undersøge Bluehost.com nærmere, men kan du nævne bare nogle få andre, evt. en "top-5"?

Dbh

Thomas

Det er for mange mennesker meget følelsesstyret, når de skal vælge webhotel, men jeg har kun gode erfaringer med bluehost.com samt justhost.com

Jeg har ikke selv erfaringer med andre, og så tier jeg hellere stille :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Spekulant

Beklager det sene svar. Jeg ved faktisk ikke om navneserveren betyder noget som helst seo-mæssigt. Selve hostingens placering skulle efter sigende betyde noget seo-mæssigt, på den måde, at danske sites helst skal hostes i Danmark. mens amerikanske helst skal hostes i USA.

Jeg har dog danske sites på dreamhost der ranker ret godt, men det kunne jo være de havde ranket endnu bedre med dansk host:-)

Jeg nævnte det egentlig fordi det er cool også at kunne smide et dansk domæne op på sin host med mulighed for ubegrænsede domæner tilknyttet. Og hosten skal specifikt være godkendt af dk-hostmaster for at man kan gøre det.

En sidste ting: Tidligere brugte jeg gratisdns's navneservere. Men så oplevede jeg en gang, at en host skiftede server for nogle af mine sites. Og så passede navneservernes indstilling ikke længere. Siden da har jeg altid brugt host'ens navneservere.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)