Nu har vi en masse herinde der kommenterer på prissættelse.
Det er også fuldstændig korrekt at det er ulovligt at lave prissættelse til forhandlere, men alle der arbejder i fx tøjbranchen ved hvad der sker, hvis man melder en producent/grossist til konkurrencestyrrelsen for prissættelse.
1. Du får sikkert medhold og de bliver påbudt at de skal tage imod dine ordrer.
2. De finder andre måder at undgå at levere til dig på. Eller levere for sent, forkerte varer, mangelfuld levering mv.
Jeg har et nært familemedlem der har haft fysisk tøjbutik i over 20 år, og jeg kender historierne og et fact man ikke kan komme udenom, er at det altid ender med en lang næse til butikken alligevel.
Så spar krudtet og de negative vibes, og kig på hvad der er bedst for din forretning og din omsætning.
Fokuser på din omsætningskilder, og en af de vigtigste elementer er altid at have flere chokoæg i samme kurv. Når du begrænser din omsætning til få kunder eller få leverandører, så er hele dit eksistensgrundlag ekstremt sårbart overfor markedsændringer. Det kunne lige så vel være en konkurs, som konkurrence.
Har du undersøgt kilden til den dalende omsætning ?
Har du installeret google analytics og opsat målsporing på konvertering og betalingsproces?
Men prøv at undersøge hvor den helt nøjagtigt ligger. Det er ikke sikkert at det udelukkende er pga Summerbird har lavet egen webshop, selvom det naturligvis har noget at sige at de tager din førsteplads på google, og qua deres budget størrelse kan tilbyde en helt anden oplevelse og handelsproces, så kan der godt ligge andre elementer med i den dalende omsætning, som du har en reel mulighed for at have indflydelse på.
Og udfordringen med Summerbird er ikke en af dem.