Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unfair konkurrence? (leverandør falder forhandlere i ryggen synes jeg)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hansen:
Vi kan ikke sætte priserne ned, det ér forsøgt, så bliver vi straks ringet op af Summerbird og "belært"  (og som jeg opfatter det, at de ikke vil levere til os, hvis vi ikke følger pirslisten

Optag det på  bånd så har du noget til konkurence styrelsen.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå det opleves som surt, og måske uretfærdigt, men jeg tror at mange flere forhandlere i de kommende år kommer til at opleve det samme.

Jeg rådiger en del større virksomheder - mange af dem med forhandlere. De har været længe om at se nettets muligheder. Men mange af dem er ved at få øjnene op for det. Og så går de igang selv. Det er jo ikke så underligt.

Hansen:
Vi kan ikke sætte priserne ned, det ér forsøgt, så bliver vi straks ringet op af Summerbird og "belært"

Prøv at få det på skrift :)
- Det er nemlig hamrende ulovligt at diktere priserne. Kan du dokumentere det har du en god sag hos konkurrencemyndighederne.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig nok det er ulovligt at diktere priser, men det er atså også rigtig skidt hvis det eneste brugbare salgs"trick" man har tilbage er at sænke priserne i forhold til den vejl. pris og andre forhandler af samme produkt. Det er ofte de øvrige forhandler der presser en producent til at ringe til de forhandler der ikke holder de vejl. priser.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

:) jamen tak da hvor er det sødt af dig!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det er såmænd kun et uges tid siden jeg lagde kattegruset på, som et lille forsøg. 

Man skal måske vide at jeg har et kattehjem, uafhængigt af pengemaskiner som f.eks. Dyrenes Beskyttelse - de penge vi burde tjene på hjemmesiden  går til killingemad, modermælkserstatning, dyrlægeregninger mv.

Jeg har netop fjernet muligheden for at købe grus, da flere indlæg her stiller spørgsmålstegn ved hvilke varergrupper man kan blande sammen. 

Jeg har forsøgt med andre chokoladeleverandører, uden nogen form for succes. Vores tiltag med bolcher er også floppet fælt (det er ellers gode bolcher)

Jeg vil meget gerne høre lidt om hvilke varer du forhandler!

 

 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen; hvis du driver et kattehjem og overskuddet skal gå dertil, vil det så ikke være en idé at drive en webshop med alt til katteelsker.. legetøj, mad, grus, m.v. og så som en sidegevinst kan de også købe lidt chokolade til den søde tand, hvis du da overhoved skal sælge chokolade. Samtidig kan du jo fortælle de gode historie om dit kattehjem, det vil helt sikkert gi' mere salg. evt. ha' en blog om dit arbejde knyttet til siden. du vil derved også komme billigere til de produkter du har behov for til at drive hjemme ved at du kan købe til engrospriser.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har vi en masse herinde der kommenterer på prissættelse. 

Det er også fuldstændig korrekt at det er ulovligt at lave prissættelse til forhandlere, men alle der arbejder i fx tøjbranchen ved hvad der sker, hvis man melder en producent/grossist til konkurrencestyrrelsen for prissættelse.

1. Du får sikkert medhold og de bliver påbudt at de skal tage imod dine ordrer.

2. De finder andre måder at undgå at levere til dig på. Eller levere for sent, forkerte varer, mangelfuld levering mv.

Jeg har et nært familemedlem der har haft fysisk tøjbutik i over 20 år, og jeg kender historierne  og et fact man ikke kan komme udenom, er at det altid ender med en lang næse til butikken alligevel.

Så spar krudtet og de negative vibes, og kig på hvad der er bedst for din forretning og din omsætning.

Fokuser på din omsætningskilder, og en af de vigtigste elementer er altid at have flere chokoæg i samme kurv.  Når du begrænser din omsætning til få kunder eller få leverandører, så er hele dit eksistensgrundlag ekstremt sårbart overfor markedsændringer.  Det kunne lige så vel være en konkurs, som konkurrence.

Har du undersøgt kilden til den dalende omsætning ?

Har du installeret google analytics og opsat målsporing på konvertering og betalingsproces?

Men prøv at undersøge hvor den helt nøjagtigt ligger. Det er ikke sikkert at det udelukkende er pga Summerbird har lavet egen webshop, selvom det naturligvis har noget at sige at de tager din førsteplads på google, og qua deres budget størrelse kan tilbyde en helt anden oplevelse og handelsproces, så kan der godt ligge andre elementer med i den dalende omsætning, som du har en reel mulighed for at have indflydelse på.

Og udfordringen med Summerbird er ikke en af dem.

 

 

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:

Det er også fuldstændig korrekt at det er ulovligt at lave prissættelse til forhandlere, men alle der arbejder i fx tøjbranchen ved hvad der sker, hvis man melder en producent/grossist til konkurrencestyrrelsen for prissættelse.

1. Du får sikkert medhold og de bliver påbudt at de skal tage imod dine ordrer.

2. De finder andre måder at undgå at levere til dig på. Eller levere for sent, forkerte varer, mangelfuld levering mv.

Jeg har et nært familemedlem der har haft fysisk tøjbutik i over 20 år, og jeg kender historierne  og et fact man ikke kan komme udenom, er at det altid ender med en lang næse til butikken alligevel.

Kan kun sige det samme! Og Merlin vandt jo over B&O, men de fik alligevel aldrig B&O produkter i butikkerne, da B&O fandt på undskyldninger... Restordre, komponent mangel, problemer med defekte bla bla bla...

Og siden hvornår har det egentlig været en god ide, at blive uvenner med sin vigtigste leverandør? Jeg har aldrig hørt om et tilfælde, så alle forslagene om at melde chokolade producenten, er da helt i hegnet i forhold til trådstarters problem.
Det vil jo blot betyde et endnu dårligere salg eller et mærke mindre i webshoppen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke af den overbevisning at du kan gøre noget for at sælge Summerbird chokolade med større succes.

Og det er ligemeget om du indbringer sagen for konkurrencestyrelsen eller andre, det gør bare dit samarbejdsforhold værre, uanfægtet at det er ulovligt at diktere priser.

Men hvis man ser det lidt fra en forbrugers side, tror du så virkelig på, at man ville købe Summerbird chokolade via jeres hjemmeside fremfor Summerbirds egen?

Nej vel? - hvorfor?

For mig som chokolade elsker, der får jeg en oplevelse af at besøge SB´s hjemmeside, det får jeg ikke ved at besøge jeres. Og SB gør meget ud af at fortælle om produkterne og om bestillinger og holdbarheder, produktioner osv osv..så hvad gør SB? - De fastholder mig som interesseret kunde på deres side..- Det gør du ikke.

Så der ligger den store forskel - og hvis ikke du er parat til at ændre oplevelsen, så er det bedre at lukke for salget af det eller gå 1000,. ned i løn per måned og sørge for at folk får en oplevelse.

Og lad så være med at linke til ligegyldigheder i forhold til ultimativ kvalitets chokolade.

Sørgeligt men sandt, så ville jeg nok have samme indstilling som SB hvis jeg kvalitetsvurderede udsalgsstedet i forhold til produktet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

For mig som chokolade elsker, der får jeg en oplevelse af at besøge SB´s hjemmeside, det får jeg ikke ved at besøge jeres. Og SB gør meget ud af at fortælle om produkterne og om bestillinger og holdbarheder, produktioner osv osv..så hvad gør SB? - De fastholder mig som interesseret kunde på deres side..- Det gør du ikke.

Så der ligger den store forskel - og hvis ikke du er parat til at ændre oplevelsen, så er det bedre at lukke for salget af det eller gå 1000,. ned i løn per måned og sørge for at folk får en oplevelse.

Sjovt du siger det.  Det startede jeg med at skrive inden jeg postede mit indlæg. Men fjernede det igen, da jeg ikke ville lave det til en debat om websiteforbedringer.  - Men du har 100% ret.

Kvalitets produkter har kvalitetspriser, fordi man køber mere end produktet - man køber en følelse, og her skal man sælge på følelser og ikke produkter.

Der er væsentlig forskel, så jeg er helt enig med dig. 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)