Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om hvorvidt der skal betales moms af deltagergebyr til arrangement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg planlægger at afholde et LAN arrangement, hvor der er et deltagergebyr. Det gebyr skal dække præmier, halleje, strøm o.lign. - der bliver INTET tjent på dette arrangement, det er non-profit.

Nu er spørgsmålet så, hvorvidt vi som arrangører skal betale moms af deltagergebyret?

Jeg kender til et andet arrangement af samme type, hvor de skriver at de hverken skal betale til skat eller moms, fordi de er en frivillig forening. Men af samme grund kan de heller ikke trække moms og skat fra, ved eventuelle indkøb til arrangementet.

Jeg er selv overbevist om, at vi bare skal gøre deltagerne opmærksomme på, at de selv er ansvarlige for at angive eventuelle pengepræmier de vinder - er dette ikke korrekt?

Jeg håber I kan belyse sagen for mig!

På forhånd, tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nope...det må være jeres ansvar at oplyse evt. pengepræmier.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - tak for svaret!

Hvad mener du med dit svar?

 - Er det vores ansvar at oplyse evt. pengepræmier til SKAT?
...eller...
 - Er det vores ansvar at oplyse at deltagerne skal opgive deres gevinst til SKAT?

Mvh

Leo

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leo

Jeg tror du skal checke dette link til SKAT og og lov om gevinstafgift m.v.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=111226

Tonny

Peter har ret, der både skal indberettes gevinstsum m.v. til SKAT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm - jeg er nu ikke så sikker på, at vi er inde i lotteriafgiftsloven. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan Leos arrangement kan omfattes af lotteriafgiftslovens § 1.

Tværtimod har det nok mere karakter af "hasardspil" (ikke en formulering jeg bruger for at fornærme dig, Leo) - hvilket grundlæggende er ulovligt - og indkomsterne indkomstskattepligtige.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke basere min beslutning om mit næste træk på råd her - jeg ville runde SKAT og den stedlige politimyndighed for at finde ud af om det er lovligt at uddele pengepræmier og hvordan I skal håndtere dem.

Vh
Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
Hmmm - jeg er nu ikke så sikker på, at vi er inde i lotteriafgiftsloven. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan Leos arrangement kan omfattes af lotteriafgiftslovens § 1.

Det bliver vi ikke uenige om.Yes

Dertil kommer, at jeg ikke mener at kontante præmier eller præmier i form af varige forbrugsgoder er omfattet af indberetningspligt for dig i det omfang du afholder arrangementet i "foreningsregi".

Modtageren er skattepligtig af beløbet og det vil derfor være en god service at gøre opmærksom på dette.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)