Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode ideer til en lille butik...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Denizu

Hvis Jeg skulle starte noget....skulle det være antikmøbler, jeg har selv hjulpet en i århus og det går som varmt brød hvis du også selv kan resturere dem.......

Hilsen Sailsmann

Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej igen.

 

Jeg har også nogle kontakter m.h.t kunstnere såfremt det var interessant.

 

Det samme indenfor restaurering og salg af designer/antikke møbler. De bor også i Århus.

 

Blot hvis interesse :-)

 

Ulrik Mx

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

De leverer god vin, og kan nok også være ret hjælpsomme. de har i alt fald hjulpet en af mine venner ret meget, da han skulle åbne en butik. Hvis de synes godt om din idé - hjælper de!

 

Kristine

Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak skal du også ha...

 

Kunne der være andre muligheder end vin,???

..grunden til at jeg tænker vin, er at det kan stå for sig selv og ikke blive gammel og dårlig, som f.eks. frugt og grønt..

 

er der andet som bare kan stå for sig selv , og ikke kræve den store investering og ekspertise..?

 

Mvh.

 

Denizu

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja... Delikatesser, kaffe (http://esprezzo.dk/ er også Amino''er), chokolade, etc. og hvis du gerne vil sælge Danmarks mest trendy''e the-koncept så tag fat i Thomas fra www.fair4all.dk.

Det passer jo også godt sammen med vin...!!!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-01-2007 22:56:57 Forfatter:Denizu
er der firmaer der opstiller deres varer, så jeg ikke får de store udgifter i starten..




 

Hej Denizu,

Jeg har ikke lige super idé, men hvis du interesserer dig for vin og ved noget om det, lyder det da ikke helt skævt. Hvis det bliver det, ville jeg prøve at finde en lille niche, som ingen (eller få) andrer opererer i.

 

Med henblik på at "opstille" varer i din butik. Så er det en såkaldt kommisionsaftale du skal prøve at få igennem hos din forhandler.

 

God vind :)

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Denizu

 

Jeg vil da gerne være med i denne tråd,

 

Jeg er sikker på at min far som er vingrossist gerne vil være behjælpelig. Han har før drevet vinbutik i Ebeltoft www.mouvin.dk og er nu blevet grossist, hvor han leverer til restauranter, hoteller og butikker. Det gode er, at han sælger vin, som ikke sælges andre steder, så du ikke kommer til at sælge det samme som i supermarkedet. Derudover er jeg sikker på at han komme med nogle gode butiksråd, hvad vinbutik angår...

 

Sig til hvis du skal bruge et tlf. nr. - mener at nummeret på websites ikke fungerer mere...

Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle svar...

 

Mine tanker kører nu rundt i : Vin, kaffe, chokolade, et lillehjørne m. hyggeting(stearinlys) , økologisk(vin, kaffe, chokolade, måske m.m.) .

Og kunst hængende rundt, til salg og nydelse..

 

Hvis der er flere ideer eller kontakter må I gerne skrive !

 

Mvh

Denizu

 

 

 

 

 

...men der vil nok gå optil 3-4 måneder før jeg beslutter videre.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
mht. økologisk vin kan du prøve at kontakte Jens fra Ådum økovin www.oekovin.dk som har det største sortiment inden for genren - også økologisk cognac, whiskey, øl og meget mere. En rigtig god niche som kan blive en fin forretning med den rette beliggenhed.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan jo være mange andre muligheder for at udnytte de priviligerede 40 m2.

Hvis du kunne tænke dig at udvikle ideen med andre: Måske er der en iværksætter, som har en internetbutik i dit område, som ville elske at få del i en lille rigtig butik, fordi kunder - i hvert fald i nogle brancher - spørger, om de ikke kan komme og se/prøve/smage/føle på varen. Hvis du var i København ville jeg kunne finde nogle gode kontakter for eksklusive butikker, forskellige typer import, vin, delikatesser mv. Men nu er det jo en hel anden landsdel.

Men der er jo alverdens muligheder. At starte en butik er under alle omstændigheder et hårdt arbejde, du kan nemt blive bundet af åbningstiderne, og der er mange erfaringer at gøre sig. Uanset at du finder et område, hvor varelageret ikke tynger din egen økonomi så meget. Derfor synes jeg, at du skal tage udgangspunkt i noget, du selv synes er fantastisk. Jeg har f.eks. haft en butik med hjemmelavet naturkosmetik og håndsydede sæber engang, og det gik ikke videre godt, men jeg klarede det længe på svære vilkår, fordi jeg elskede varerne. Men jeg ville ikke kunne have gjort det, hvis jeg ikke syntes om produktet. Ville du synes, det var fantastisk at sælge brugt tøj? Det er ret moderne, og visse har et stort talent, men der er nok en del af os, som ikke ville kunne se charmen i at skulle vaske og stryge inden varerne kommer på hylden...  (Jeg har lige talt med en fantastisk vintage-handler i dag, så det er et aktuelt eksempel.)

Vin, hvis du brænder for det og ved noget om emnet. For du er i stærk konkurrence med supermarkederne, forskellen er den personlige service.

Det kommer også an på, om der er tale om en hobbyvirksomhed, nu da du har pladsen, eller om det er noget, du skal leve af.

Under alle omstændigheder ønsker jeg dig rigtig god fornøjelse med projektet.

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)