Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Hvilken computer til grafisk arbejde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

 

Jeg kan se at emnet har været oppe før, men teknikken ændrer sig jo hele tiden!

 

Jeg skal bruge en computer til grafisk arbejde. Ville egentlig gerne have en bærbar, men ved at det ikke er optimalt.

 

Så jeg skal bruge en stationær, helst PC, som kan klare at jeg har alle Adobe programmer kørende på en gang - og en som ikke falder i staver bare fordi et InDesign dokument fylder 20 Mb.

 

Jeg har idag en Dell - med fint god plads - men den spiller bare ikke. Den er aaaaalt for langsom, når  alle de grafiske  programmer kører. Den er f.eks. også en krig om at udskrive til trykklar pdf.

 

Hvad kan I anbefale mht mærke? Hvis du er tidligere PC bruger/nuværende Mac bruger, må du meget gerne skrive lidt om dine erfaringer. Jeg har jo hørt en masse om, at jeg bør købe en Mac, men jeg er ikke overbevist (min allerførste computer for 20 år siden var en Mac og jeg brugte Mac i maaaange år, så jeg er ikke "modstander af Mac")

 

Mange hilsener

Camilla

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla J,

 

Jeg vil anbefalde dig at kigge inde på dell''s hjemmeside, www.dell.dk.

 

Jeg selv bruger en dell bærbar, nemlig en "Latitude D600", med 14,1 tommer skærm, men du kan også få nummeret større, "Latitude D800", med 15,4 tommer skærm.

 

Det kan fås lige fra ca. 7-11t til ja dell koster vis man vil have det helt nye vel omkring 15-35t.

 

Og så ville jeg vælge dags til dags service med vis du køber den.

 

De har jo også en fin aftale hvor man kan afbetale et beløb af om md. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Da vi købte til kontoret købte vi gennem SHG.dk, de maskiner har vi været utrolig glade for.

 

Vores skærme er af mærket Eizo som vi også er rigtig glad for især til farvegengivelse og kontrast.

 

Vi ringede op til dem og de var meget behjælpelige med at strikke et flot tilbud sammen til os med de modifikationer vi havde som ønske.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil sige en Mac... og du kan jo altid bruge bootcamp til at køre windows på den hvis det er det du vil...
(Mac Book Pro)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal jeg ikke starte en religionskrig herinde, men så meget bedre er mac altså ikke til grafisk arbejde idag. De samme programmer findes både til mac og pc, og er man vant til at arbejde ved en pc er det nu en gang lettere at købe sig en ordenlig pc.

 

Jeg har intet imod mac jeg elsker mac, jeg er bare imod at hver gang en siger grafisk arbejde, råbes der mac i kor.

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det er rigtigt at de fleste grafikere bruger mac, jeg har dog ingen erfaring med mac...udover at jeg har fået fortalt at de er tip top!

Men jeg ville nok ikke vælge Mac efter de lige har været i "DR Kontakt"...hvor det tydeligvis fremstår at mac har en dårlig service hvis der skulle være problemer med den.....

 

Jeg har selv en Dell Latitude D610...og er godt tilfreds....men nu er det jo ikke så længe siden at der kom en ny serie af LATITUDE...

jeg vil mene denne kunne være et godt bud...


 

"

Jeg skal bruge en computer til grafisk arbejde. Ville egentlig gerne have en bærbar, men ved at det ikke er optimalt.



 



Så jeg skal bruge en stationær, helst PC, som kan klare at jeg har alle Adobe programmer kørende på en gang - og en som ikke falder i staver bare fordi et InDesign dokument fylder 20 Mb. "
 

Køb en rigtigt god bærbar, med en dockingstation til, og så en god fladskærm...

Men det er nok små dyrt :-)

 

 


   

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Har en stationær, men bruger stort set kun den bærbare.
I princippet er det jo næsten ligegyldig hvilken bærbar du køber, hvis bare den har rigeligt af hardcore indmad.
De fleste paneler til skærme produceres samme sted, så her er der nok ikke så meget forskel, med mindre man køber en total lavpris pc.
Læs lidt test om de enkelte modeller.

Jeg har en Zepto (Dansk). Jeg forsøger, hvor det er muligt og hvor det ikke er en ulempe, at købe dansk.
Zepto yder en service i særklasse og så kan du selv stykke pc''en sammen på deres hjemmeside. Så slipper du for at betale for dele som du ikke har brug for og tilføje ekstra (Eks. RAM i dit tilfælde).
Synes ikke at Zepto''s bærbare er specielt lækre at se på, men er det et krav, så køb en MAC.

MAC er brugt af mange i den grafiske branche. Af samme grund som, hvorfor kvinder tjener mindre end mænd. De var tidligere "bedre"-(Uddannet) og det hænger ved, men ændres over tid.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for alle jeres gode inputs!!!  

Godt at høre, at nogle faktisk bruger bærbare til grafisk arbejde. Det er  rart, at kunne tage arbejdet med rundt.

Tid til at surfe computer-shops ;-)

Mange hilsener

Camilla

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)