Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente oplysninger fra krak.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en ny side hvor vi skal have kunderne til at tilmelde sig til vores service.

Til det skal vi blandt andet bruge deres navn, adresse og telefonnummer.

Jeg kunne godt tænke mig at gøre det så let for brugerne som muligt, og i den forbindelse tænkte jeg på om der findes en løsning der selv kan trække oplysninger fra krak, og smide navn og adresse ind i de relevante felter?

Jeg er klar over at det bl.a. forudsætter at brugeren er registreret i telefonbøgerne.

Kender I til sådan en standard løsning? Og hvis ikke, hvad ville I gætte på at det ville koste at udvikle?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at krak og eniro har løsninger som man kan betale for, for at få de ting du ønsker
de har haft det engang jeg skulle bruge det til et projekt.

men hvad prisen er idag ved jeg ikke.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Krak har APIer til alt deres data, tjek her: http://www.krakinternet.dk/. Jeg har fået oplyst priser på omkring 12.000 for 70.000 kald til deres database, det er ca 0,18kr pr kald.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis det jeg søger!

Tak for hjælpen :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig,

 

Jeg har før for en gammel kunde integreret det til en hjemmesideløsning i bestillingsprocessen, du kan slippe for at skulle igennem Krak's betalingsmåder.. Om det er lovligt aner jeg faktisk ikke, man laver simpelhent et API som kobler op på krak.dk uden at benytte deres API, derfor slipper du for at betale..

 

Jeg kan lave det til dig i programmeringssproget PHP, kontakt mig om nærmere information.

 

Med venlig hilsen

Søren Høvring

SH@NeoHost.dk

-- Man kan hvad man vil!

Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Søren: Du bør være opmærksom på at du sandsynligvis bryder med Kraks betingelser for brugen af deres tjeneste og at du eller din kunde på et tidspunkt vil blive mødt af enten en blokering af adgangen, en regning eller et søgsmål. Jeg ved ikke hvor opmærksomme og aggresive de er i dag, men jeg ved at det er noget der tidligere har haft stort fokus og at de ikke sparede på krudtet for at få deres ret.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Michael,

Som sagt ved jeg ikke på nuværende tidspunkt hvad deres betingelser siger, jeg benytter ikke tjenesten og kunden eksistere ikke længere.

 

Men omvendt kan man vel sige at api'et går ind og søger på vegne af en person? Om personen er direkte på krak's side, eller ikke er, kan de vel ikke lave betingelser imod hvis deres side er offentlig og må bruges af alle?

 

Jeg ved det ikke, men jeg kan lave scriptet også er spørgsmålet om man må bruge det, hvis man ikke må så er det jo enkelt.

 

Jeg er ikke interesseret i at bryde deres betingelser, men tak for din pointe.

 

Mvh

Søren Høvring

-- Man kan hvad man vil!

Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint nok, jeg har heller ikke undersøgt deres betingelser.

Teorien om at koden udgiver sig/fungerer som en person og derfor har samme ret til at bruge tjenesten som menig mand foran en skærm holder umiddelbart ikke juridisk (uden at være jurist). Min klare anbefaling i sådanne sager må være at tage kontakt til tjenesteudbyderen og får et OK til løsningsmodellen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)