Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg af ydelser til udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder.

Jeg står for måske at skulle levere ydelser til et udenlandsk selskab.
Ydelserne skal i sidste ende anvendes i Danmark - men det udenlandske selskab køber dem altså i første omgang af mig.

Forklar lige, hvad jeg stiller op - momsmæssigt.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Skal da forresten lige love for du kom op af stolen i tråden om løn til børn Stick out tongue.

Det her er knapt så politisk. Jeg går ud fra at det er ydelser der falder inden for det du plejer at lave, jf. din hjemmeside, og så vurderer jeg det til at være ydelser omfattet af momslovens § 21d.

Det betyder, at kunder i udlandet kan du altid fakturere momsfrit - medmindre kunden er hjemmehørende uden for EU og ydelsen udnyttes i Danmark. Så skal der dansk moms på.

fakturaen til kunder i EU-lande skal du huske at anføre kundens momsnummer og en tekst der fortæller at leverancen er omfattet af "reverse charge", eksempelvis "The sale is subjekt to reverse charge. The recipient is liable for the VAT according to article 56 of the Council Directive 2006/112/EC".

Du skal (bør meget, meget) kontrollere at kundens momsnummer er validt her: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

I det omfang du fakturerer momsfrit skal du angive det til Listesystemet og oplyse salget på momsangivelsen i rubrik B.

Hvis jeg har glemt noget, er det ikke dårlig vilje, det er sidst på en lang arbejdsdag.

Vh
lars

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Skal da forresten lige love for du kom op af stolen i tråden om løn til børn Stick out tongue.

Tjah... Jeg kan ikke lide tyveknægte - heller ikke selvom de fortæller andre, hvor let det er at stjæle...

Lars Gosvig:
Hvis jeg har glemt noget, er det ikke dårlig vilje, det er sidst på en lang arbejdsdag.

En enkelt detalje.
Hvis kunden aflønner mig med et honorar, så skal jeg vel bare tage imod det og opgive det til SKAT - eller skal det ind over firmaets regnskab?

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Hvis kunden aflønner mig med et honorar, så skal jeg vel bare tage imod det og opgive det til SKAT - eller skal det ind over firmaets regnskab?

Jeg håber Anette Sand eller en anden lige giver sit besyv med, men umiddelbart tror jeg det kan være en dårlig ide. Det jeg hører dig spørge om er, om du kan opfatte det som en slags "lønindkomst".

Det der kan være problemet er, om din "arbejdsgiver" kan blive indeholdelsespligtig i Danmark eller næsten endnu værre, at du skal betale lokale bidrag i det pågældende land.

Men som sagt, der skal klogere folk end jeg til for at give dig et ordentlig råd. Jeg skriver faktisk også lidt for at bumpe.

Vh
Lars

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil mene, at du skal køre det ind over dit firma, idet du jo også oplyser til listesystemet mv. til

SKAT via firmaet.

Idet det kører via dit CVR.nr., skal du ikke opgive honoraret til SKAT via dit CPR.nr.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)