Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bannerplacering vs. konvertering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Affiliate-Aminoer

Jeg er i den situation, at designet til mit kommende website Soundspectre.com (engelskssprogede musikanmeldelser, m.m) nu er tæt på at ligge klart. Jeg står dog overfor en problemstilling i forhold til placering af mine Affiliate-bannere.

Jeg har på nuværende tidspunkt gjort plads til et stort banner foroven, et stort banner i højre side, og et stort banner i bunden. Rent visuelt/æstetisk generer banneret foroven mig ret meget, fordi det indhold, der er på forsiden således skubbes ned. Jeps, man kan naturligvis bare scrolle, men sitet ville unægteligt se mere indbydende og indholdsrigt ud, hvis man kunne se mere af indholdet på forsiden i samme øjeblik, man kommer ind på den.

Kort sagt: Jeg har lyst til at fjerne banneret foroven og tilføje et banner nr. 2 i højre side, da der er rigelig med plads til det (man scroller alligevel et godt stykke ned før, man når bunden).

Men jeg er naturligvis også bange for, at jeg hermed fjerner det banner, som måske ville give mig den bedste indtjening af de 3 pågældende bannere?

Jeg er helt klar over, at der ikke er noget entydigt svar, men er der lavet nogle undersøgelser, hvor man er kommet frem til hvilken banner-placering, der generelt konverterer bedst? Eller kan man slet ikke sige noget herom?

Jeg ville blive rigtig glad for enhver feedback! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Springer lige frem i køen igen, da ingen nåede at komme med input, før tråden lå langt nede.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at topbannere og bannere i venstre side giver bedst. Hvilket vil sige at hvis du smider dit topbanner ned til højre under dit andet, vil konverteringen ikke være lige så god. Dog skal du jo også sørger for at have et banner, der hvor du har dit indhold (hvilket kan være i højre side, hvis folk scroller ned på siden, og dermed væk fra topbanneret)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Topbanneret bliver jeg jo nok nødt til at beholde så.

Men i øvrigt interessant ang. bannere i venstre side. Er det bevist eller er det udelukkende din egen erfaring?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak, det vil jeg da bestemt kigge på.

Dbh

Thomas

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo forsøge dig frem med nogle tests. Hvad taber du ved at vise det i form af eks. højere afvisningsprocent kontra hvad vinder du på indtægt. Så uanset om du kører AdSense eller affiliate, så sørg for at tracke hvilken bannerplads klik og salg genereres fra.

I sidste ende er det din bundlinje det handler om - og er topbanneret FOR grumt, vil nogen flygte fra siden, og det kan ende med et dårligere resultat. På én af mine kunders sider er vi på vej med nogle ret store bannere i toppen, og der gør vi det sådan, at den kun vil blive vist på undersiderne og ikke ved første sidevisning. Sådan skræmmer vi færre besøgende væk. :-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for feedback. Ja, jeg har også overvejet at droppe topbanneret på forsiden og kun have det på undersiderne. Der er dog stadig den problemstilling, at det næsten påvirker synligheden af indholdet endnu mere her, idet det grundet designet næsten skubbes længere ned (og ud af syne) end på forsiden.

Jeg har noget at tænke over.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)