Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af tv gennem mit firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal bruge et nyt tv som jeg gerne vil bruge privat og til min virksomhed. Jeg laver online markedsføring og hjemmesider og har en sjælden gang i mellem brug for at se disse hjemmesider på en større skærm. derfor er mit spørgsmål, må mit firma købe tv'et? det kommer til at stå på min privat adresse og ikke på min firma adresse. jeg betaler i forvejen multimedie skat.

Mvh

Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej :P

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også et nej er det letteste svar...

Hvis du OGSÅ har et privat tv, og firmaets tv står i et aflåst lokale der kun bruges erhvervsmæssigt, er der forskellige mulighed for undtagelser, men det er meget bøvlet og med mindre det er er virkelig dyrt tv, nok ikke rigtig værd at bruge alt for mange timer på.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er af Skatterådet accepteret, at en monitor med indbygget TV tuner kan være omfattet af multimedieskatten. Hidtil er det kun en monitor op til 26 tommer, som er godkendt. Grænsen for hvilke multimedier, som kan anerkendes flytter sig med tiden og jeg vil ikke udelukke, at du vil kunne få accept af en større monitor, hvis du kan argumentere sobert fo,r at det er nødvendigt af hensyn til din virksomhed. Du kan læse mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1905042&vId=203348&search=tommer

Med venlig hilsen

Esben Christensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Esben i at man ikke kategorisk kan afvise fradrag hvis det kan godtgøres at det er nødvendigt i relation til virksomheden. Det er dog særligt problematisk når TVét står på din hjemmeadresse samtidig med at du har firmalokaler ude i byen. Så skal  der en meget god begrundelse til 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)