Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forstår ikke helt det der med repræsentations-udgifter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg har siddet og søgt og læst om udgifter til repræsentation og forstår godt at 25% af udgiften er fradragsberettigt og det samme med købsmoms.

Her er et muligt scenarie:
I forbindelse med at afslutte et projekt, vil jeg gerne holde et møde på en cafe eller en restaurant med kunden hvor vi taler om opgaven og samtidigt får en kop kaffe + kage eller evt. en middag.

Mit spørgsmål er som følger:
I min enkeltmandsvirksomhed, hvis jeg kun kan trække 25% af udgiften fra, hvor skal resten af pengene så komme fra. Er det noget jeg skal tage ud af min privatkonto, eller?

Håber at i kan forstå spørgsmålet :)

vh

Christian

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du betaler hele udgiften med firmaets Dankort (eller hvad, du ellers ville gøre). Det mest almindelige er , at bilaget bliver bogført helt almindeligt ind i regnskabet i løbet af året. Og så i forbindelse med opgørelse af den skattepligtige indkomst, når året er forbi, regner man ud, hvor stor en del af repræsentationsudgifterne, der ikke er fradrag for.

Det betyder ikke, at du skal betale pengene fra privatkontoen, men bare at dit skattemæssige fradrag bliver lidt mindre, og du derfor kommer til at betale lidt mere i skat af din virksomheds overskud.


Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)