Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt, eller er det misbrug af afilliate?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tænkt mig og lave et site, hvor jeg sætte en masse affiliate reklamer ind, hvor man kan vinde ting. Er det misbrug af de annoncer man finder på fx. mikkelsenmedia? Fordi folk tilmelder sig jo ikke for at få deres nyhedsbrev, men vind deres fx. iphone 4.  Eller er det okay?

Mvh. Trond

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt i den grå zone, men mange gør det, men jeg mener faktisk det ofte er affiliate udbyderne der har et problem. 

Når personer klikker på dit link kommer de over på eksempelvis mikkelsens side hvor de skal udfylde navn, adresse e-mail m.m. for at være med. I følge markedførringsloven skal deltageren gøres tydeligt opmærksom på hvad personen tilmelder sig og hvor. 

Det sker ikke og jeg har ikke helt kunne gennemskue hvorfor de kan blive ved med den praksis Smile

Hvorom alting er mener jeg godt du må indsætte bannere osv på din hjemmeside. Når folk klikker videre og tilmeldingen sker på mikkelsen media server eller euroads er det dem der har problemet, hvis der er et problem. Men det er faktisk en interessant problemstilling. Hvis man læser deres betingelser står der en masse firmaer man kan forvente mail fra, men læser man markedsføringsloven står der at deltager skal gøres tydeligt opmærksom på tilmelding af nyhedsbreve og at det ikke er nok det står i nogle betingelser med småt.

Hvad er jeres syn på den sag?

Med venlig hilsen

Thomas Frost, WebCoders.dk

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret:)

Jeg prøver, en side som denne gør det også http://www.konkurrencer.dk/ , og det ser jo ud til at gå fint. :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)