Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tysk moms ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Jeg har indtryk af, men det kan du nok be- eller afkræfte Fashoin-Seller, at de tyske myndigheder har været meget mere fremme i skoene med at kontrollere EU-sælgernes dokumentation for momsfriheden.

I Danmark er det jo faktisk først i år, at SKAT er begyndt at sætte decideret fokus på problemstillingen med, at varerne skal forlade landet og kunden være momsregistreret. Selvfølgelig har de i ny og næ taget det op i forbindelse med en konkret kontrol, men deciderede kontrolprojekter, det er første gang.

Hvorimod tyskerne har kontrolleret dokumentationen fra Det Indre Markeds start tilbage i 1993, hvorfor der jo i sagens natur er mere fokus på det hos sælgerne, og de siger: "Er jeg bare det mindste usikker, så momser jeg".

Har det noget på sig eller er det ren "uvidenhed hos sælgerne" ?

De tjekker det totalt meget! Både at VAT number er valide, samt at varerne rent fysisk har forladt Tyskland...

Så det gælder i høj grad om, at have styr på tingene som sælger, ellers ender man med moms-sorte-per...

Og Tyskland er bare så enormt, så mange tyske firmaer har nok i hjemmemarkedet, og derfor kender de ik alle regler om eksport osv. Det er først når de kommer op over en vis størrelse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)