Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor i eget hus (Fradrag?)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg forbereder et endnu ustartet enkeltmandsfirma som primært bliver kørt fra et dertil indrettet kontor i eget hus.

Jeg har ladet mig fortælle at man kan trække et vis beløb (alt efter m2) i det månedlige beløb man betaler af på huset. Jeg håber der findes en amino som enten
kan be- eller afkræfte dette og måske forklare lidt yderligere herom?

Jeg fik fortalt at det som sagt blev udregnet efter m2, og at det er et krav at kontoret udelukkende bruges til virksomhedens gøremål og INTET andet.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er korrekt. Der stilles dog nogle temmelige skrappe krav. Hvis der er blot det mindste derinde som kunne bruges privat, får du et smæk.

Mener også der er regler om egen indgang med lås osv.  Det kan altså ikke være et extra soveværelse med tilgang fra din stue som du indretter til kontor.

På mit eget kontor har vi stort tv, playstation3, bordfodbold og en masse andre ting der med 100% ville anses for at være goder der blev brugt privat, så hvis jeg skulle lave en sektion af huset til kontor ville det formentligt blive et problem. - hvilket jeg egentlig er lidt træt af.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan da også supplere med et link til SKAT, hvor der er forskellige eksempler på hhv. godkendelse og nægtelse af fradrag.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=103025&vId=203350&search=arbejdsv%E6relse%A4fradrag

Tonny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick:

Hej,

Mener også der er regler om egen indgang med lås osv.  Det kan altså ikke være et extra soveværelse med tilgang fra din stue som du indretter til kontor.

På mit eget kontor har vi stort tv, playstation3, bordfodbold og en masse andre ting der med 100% ville anses for at være goder der blev brugt privat, så hvis jeg skulle lave en sektion af huset til kontor ville det formentligt blive et problem. - hvilket jeg egentlig er lidt træt af.

Den med låsen er måske lige restriktiv nok. Det afhænger også i vidt omfang af intensiteten af virksomheden. Men jeg er enig i at du ville få et problem som du beskriver dit kontor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også haft undersøgt tingene, og kom frem til der er alt for meget bvøl kontra gevinst ved det.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke hvis du opretholder en egentlig opdeling. Det er nok i højere grad et spørgsmål om hvor meget bøvl og ballade det giver på hjemmefronten. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)