Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varer fra EU land

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er

Jeg er sikker på dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange, men da jeg er i tvivl spørger jeg altså alligevel....

Jeg skal bogføre momsen fra køb i EU lande og er sikker på jeg gør det forkert.
Det jeg har gjort indtil videre er:

Varekøb angivet under konto "Direkte omkostninger u/moms". Jeg har så selv regnet momsen ud og registreret momsen således:
Konto: "Erhvervelsesmoms (køb i udlandet)" Modkonto: "Erhvervelsesmoms (modkonto)", men det der sker er, at momsen registreres i momsregnskabet under "moms af varer købt i udlandet" men bliver ikke modregnet, hvilket jo så betyder, at jeg snyder mig selv for en del penge......

Er der nogen der kan forklare mig helt fra bunden, hvordan og hvilke konti jeg nøjagtig skal bruge, og er det debit/kredit. Jeg synes ikke normalt det er så svært, men lige det her, har jeg svært ved at finde ud af....

Håber I vil være behjælpelige.

Hilsner Birgitte

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja netop.

Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen.

Er der slet ikke nogen, der kan hjælpe? Regnskabsprogrammet jeg bruger er e-conomic.....

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte, jeg vil lige høre om du har se beskrivelsen i e-conomic hjælp omkring eu-moms.

Se vejledning her , den indeholder både beskrivelser og video omkring opsætningen.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)