Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPhone 4 scam

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sjovt som folk stadig forsøger sig ved den slags scams, som om de forestiller sig at vi ikke læser nyheder, snakker med hinanden eller har blot en smule sund fornuft :)

Men da Sussy (muhammed Hassan´s) søster/kone, ikke havde skrevet siden i går, skrev jeg følgende til hende i dag:

Ok, yes i sending the phoner today, what you need more from me ? Foto of shippingtov, eller noget helt andet. ?

Jeg kender godt følelsen af at hjælpe den 3. verden især når bananerne ikke slår til at man tyer til metoder hvor det at få brød på bordet dagligt henleder en til at gøre hvad der måtte være nødvendigt for at kunne opretholde en standard som de fleste... Bare lidt ærgeligt at det er i toppen af politik at problemerne skal findes, ellers må man bare bide tænderne sammen og satse på den lige vej igennem livet, Jeg mener hvis man er i stand til at læse denne mail er man bedre stillet end gennemsnittet for så har man om ikke andet adgang til elektroniske hjælpemidler såsom computer og iphone... 

Hope you nice day have and have fun with new iphone 4

Peter

Hvortil hun svarede:

what are you saying

Hvorefter jeg skrev tilbage:

I have sended iphone today.

Now please release my money

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt uhyggeligt hvor mange nigeria scams der er derude.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er go gas det der Stick out tongue

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste er den med Macbook Pro!

http://oddorama.com/wp-content/uploads/2008/02/apple-powerbook-scam.jpg

Han  overtaler scammeren til at betale et efterkravsbeløb  på et par hundrede dollars for en pap macbook pro (Pga told), det er genialt;D Har desværre ikke linket til den fulde historie :/

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.zug.com/pranks/powerbook/index.html

MUST READ :)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi kender desværre godt disse Nigeria-svindler som især forekommer i rubrikkerne elektronik og biler. Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. via PayPal. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.

Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindler, og kun en meget lille del når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og evt. indlæg bliver meget hurtigt fjernet fra annoncerne

Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer, for netop at undgå svindelannoncer samt de kendte Nigeria-henvendelser i Spørgsmål & Svar og via mailformularen. Disse svindler er dog meget dygtige til det de gør og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria - De generer blot dynamiske ip-adresser som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.

Hvis du derfor har indrykket en annonce og du får et bud via Spørgsmål & Svar eller via mailformular, som typisk er højere end din salgspris, så vær på vagt.

Eksempel på en svindelhenvendelse i Spørgsmål & Svar:
Jeg ønsker at købe og betale for denne post. Min e-mail xxx

Hvis man skriver til pågældende mailadresse, får man typisk et svar på engelsk.

Læs vores guide til en sikker handel her:

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

 

Er du i tvivl om køberen er reel, så kontakt os gerne på support@dba.dk - Vi vil meget gerne undersøge sagen for dig. Det sidste vi ønsker, er at vores brugere skal have en dårlig handel eller decidere opleve svindel på sitet.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
Support dba.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm... Sussys datter har vidst fødselsdag to gange om året. Det er kun ca. 6 mdr. siden at Sussy Jensen ville købe min bærbare pc. Hun havde vidst stavet sit navn forkert i mailadressem (Sussi.Jensen@gmail.com).

 

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Krkli:

Du skal sende ham pakken (med et eller andet pjat i) og skrive en vildt høj værdi på så han skal betale moms og told af det

haha ja det kunne sgu være fedt. ud over det så havde man så også nogle forsendelses papirer man kunne smide efter ham, han ville selvfølgelig ikke betale, men så kunne man da sidde og slås lidt med ham ang dette problem også :D og til sidst ville han nok blive godt gal når han modtager en papkasse med ubrugeligt gamle Nokia 3210 telefoner ;)

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor bruger de altid Nigeria, hvorfor ikke variere med forskellige lande?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel en skatteteknisk fordel for scammers at have base i Nigeria. Lidt ala når kendte og rige flytter til monaco, for at slippe for lokal beskatning :-). Anyway, jeg synes da det er dejligt at se der er nogle mennesker som forsøger at skabe vækst og fremgang i Afrika ;-)...

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)