Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere vare fra sverige.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fundet nogen varer som jeg kan få billigt i sverige, hvis jeg opretter mit firma på deres hjemmeside som wholesale.

Det er dog ikke planen at jeg skal sælge disse vare her i DK, men blot bruge dem selv, helt privat.

Har det svenske firma oplysningspligt til SKAT så de kan se at de her vare er importeret i firmaets navn?

Eller kan jeg bare købe det jeg vil, betale fra min egen konto, lade dem sende varen til mig firma, og hvad gør jeg så med moms? for det sendes jo uden moms, da jeg har registreret mit firma.

 

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ligge ud med firmaets likvider i første omgang, så senere hen "sælge" varen til sig selv?

Men du skal nok spørge en der har lidt mere erfaring med regnskab. Da jeg ikke er helt sikker på hvordan dette gøres korrekt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

bimer:
Har det svenske firma oplysningspligt til SKAT så de kan se at de her vare er importeret i firmaets navn?

Ja. Svenskerne vil indberette salget til VIES i Sverige (i Danmark kendt som Listesystemet). Her vil SKAT kunne trække oplysningerne.

bimer:
Eller kan jeg bare købe det jeg vil, betale fra min egen konto, lade dem sende varen til mig firma, og hvad gør jeg så med moms? for det sendes jo uden moms, da jeg har registreret mit firma.

Jeg ville håndtere det som et virksomhedskøb, det vil sige afregne erhvervelsesmomsen. Du kan så efterfølgende vælge enten at sælge varerne til dig selv eller udtage dem.

Sælger du dem, skal du udstede en salgsfaktura med moms - og så har du også fradrag for erhvervelsesmomsen som købsmoms. Alternativt udtager du varerne til privat brug, og så undlader du at udstede faktura og undlader at trække erhvervelsesmomsen fra.

Regnskabsmæssigt - skal vi ikke håbe at Peter - Revisor kigger forbi, så får du et svar du kan bruge på det område.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)