Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på dekorationsmaterialer, gaver m.v.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge nogle af mine indkøbte varer som udstilling/dekoration i min butik. Varerne er både fra DK og ikke-EU land. Hvordan bogfører jeg egentlig momsen? Når jeg bogfører købsbeløbet kommer det på en konto for "varekøb DK" eller "varekøb udenfor EU" og systemet regner jo så selv ud, hvor meget jeg skal have tilbage i moms. Men i det øjeblik jeg tager en vare ud af konto  "varekøb DK" eller "varekøb udenfor EU" for at bruge det i butikken, så ved systemet jo ikke længere, at jeg skal have moms tilbage - og det skal jeg vel?

Og hvad med moms på gevinster og/eller sponsorater? Der er den pågældende vare og også først kørt på  "varekøb DK" eller "varekøb udenfor EU" og derefter taget ud igen og lagt på en konto vedr. gevinster eller sponsorater og er der moms på det?

Håber I overhovedet forstår hvad jeg mener, jeg er snart gået helt i tankespind Huh?

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort fortalt skal du bogføre et par poster UDEN moms og uden momskode. F.eks. krediterer du varekøb og debiterer den konto, posteringen drejer sig om, f.eks. Udstilling/dekoration, eller hvad du kalder kontoen

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)