Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vores annonce brugerne til at tilmelde sig vores nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er så småt gået rigtigt i gang med Facebook-annoncering for Kidznews.dk, og det går faktisk meget fint. Afvisningsprocenten fra Facebook-annoncen (som vi sporer via Analytics) er 50%, og jeg syns faktisk at det er medium godt (i forhold til hvad jeg har erfaring med fra tidligere).

Det skal lige siges at annoncen linker direkte over på Kidznews.dk, og ikke til vores Facebook-gruppe.

Men vi vil gerne have disse besøgende til at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Hvordan gør vi det? Jeg har læst noget med at man ikke må skrive at brugerne deltager i en konkurrence hvis de tilmelder sig. Hvordan kan man ellers lokke brugerne til det?

Og et sidste spørgsmål... Hvordan optimerer vi annoncen så afvisningsprocenten bliver lavere?

Vores annonce ser p.t. sådan ud:

På forhånd tak Smile

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine to bedste bud:
Ved at kalde det mailliste i stedet for nyhedsbrev, og ved at tilbyde noget konkret (f.eks. en artikel) som kommer i postkassen umiddelbart efter tilmelding.

10 ting du ikke vidste om børns vilkår
- navn
- mail
Ja tak!

Din kviteringsmail skal så indeholde et link til artiklen 10 ting du ikke vidste om børns vilkår

Opfind og skriv selv artiklen der tiltrækker din målgruppe.

Læs om min aversion mod ordet nyhedsbrev i et tidligere aminoindlæg.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, og tak for svar.

Den ide med 10 ting du ikke vidste om børns vilkår er ikke helt tosset. Tror at jeg vil sætte mig ned og gennemtænke sådan en strategi i aften.

Hvad angår at vi kalder det for et nyhedsbrev, så kan jeg i bund og grund ikke se noget forkert i det. Hvis jeg virkeligt ønsker at modtage en oversigt over de vigtigste nyheder én gang om ugen, så jeg er personligt ligeglad med om der står mailingliste eller nyhedsbrev. For mig lyder mailingliste faktisk lidt "amatør"-agtigt Wink

Venlig Hilsen
Morten

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan man sige den lille STORE forskel i din case er at du rent faktisk laver nyheder. Det havde jeg slet ikke hæftet mig ved. Big Smile.. my bad.

Mine kuldegysninger på ryggen starter når en webshop kalder det nyhedsbrev. I korte træk er det eneste jeg kan smage et klistermærke på postkassen der står "Ja tak til reklamer", og den slags klistermærker sælger ikke brandvarmt i 2010.

Valget af ordet mailingliste er i mangel på bedre på dansk. Jeg synes dog sprogteknisk det kommer ret hurtigt væk fra ja tak til reklamer.

Behøver jeg nævne at amerikanske marketing guruer gik væk fra termen newsletter for en snart en håndfuld år siden? Wink.. De bruger typisk ordene emaillist og mailinglist.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de kalder det ikke newsletter længere. Og ja, som webshop lyder det mærkeligt at kalde det nyhedsbrev Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)