Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og varedeklaration

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen alle sammen,

Jeg har siddet her og hygget mig næsten hele natten med at læse om emnet "import" her hele natten. Det har været meget spændende læsning, meeeen jeg  er dog alligvel lidt tvivl om nogle ting.

1 ) - SKAL der på det importet vare/produkt står hviklet land det stammer fra ?
    - Skal der være en varedeklaration, altså en beskrivelse hvad hvad produktet bestå af ..(Hvis ja hvad skal så en skos varedeklaration indeholde ?)


2)  - Er der bestemt krav om til pakning af f.eks sko/eller andre produkter - SKAL man på pakning kunne læse hvilket land varene er fra?


3)  - skal man være særlig opmærksomme på i forbindelse med import af sko, læder sko fra lande udenfor Eu ?

 4 ) - Jeg går udfra at man i EU bruger den samme toldtariffen system. Så er det muligt, at eksportør udenfor Eu, kender deres vares toldtariffen ?

 

Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kuk kuk .....

Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen??

Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til ingen kan svare på de spørgsmål. Ved nogen hvor jeg skal henvende mig får svar på dem ??

Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Importss.

Jeg kan prøve så godt som muligt at svare på dine spørgsmål.:

importss:

1 ) - SKAL der på det importet vare/produkt står hviklet land det stammer fra ?
    - Skal der være en varedeklaration, altså en beskrivelse hvad hvad produktet bestå af ..(Hvis ja hvad skal så en skos varedeklaration indeholde ?)

Nej der skal ikke direkte stå på varen hvor det kommer fra. Det kommer til at stå i de papirer du skal bruge for at importerer dine varer til Danmark. I disse papirer står også hvad varen er lavet af osv. Du kan evt. sende en BTO ansøgning til skat, og få varekode og papir udleveret som kan bruges ved import af vare.
Der skal stå nøjagtig det i varedeklerationen, som du ved om produktet. F.eks. Sål lavet af termoplastisk gummi. Selve skoen lavet af kernelæder fra okse. Etc.

importss:
2)  - Er der bestemt krav om til pakning af f.eks sko/eller andre produkter - SKAL man på pakning kunne læse hvilket land varene er fra?


Nej igen. alt dette skal kun stå på de told, fortoldningspapirer fragt papirer osv.

importss:
3)  - skal man være særlig opmærksomme på i forbindelse med import af sko, læder sko fra lande udenfor Eu ?

Ja der kommer selvfølgelig en Told på de sko du importere. Den vil typisk være på omkring 8%, når skoen er af læder med sål af termoplastisk  gummi (f.eks)
Derudover er der også en såkaldt antidumpings afgift, som for samme sko, ligger på mellem 10 - 16 % alt efter hvem fabrikken er

.

importss:
 4 ) - Jeg går udfra at man i EU bruger den samme toldtariffen system. Så er det muligt, at eksportør udenfor Eu, kender deres vares toldtariffen ?


Her er jeg lidt lost. er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet. Men umiddelbart bruger Eu samme toldtarrif, der kan dog være nogle små afvigelser i (Kan ikke huske om det er de første eller sidste tal) alt efter hvilket land de skal importeres i.

Håber det hjalp lidt med nogle svar,

Mvh
Steffen Petersen

Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

taaak for svaret. Nu har jeg lidt mere viden til komme videre.

Men med hensyn til varedeklaration, så synes jeg ikke at have set et mærke på de sko som sælges i Dk som fortaler lidt om hvad skoene består af

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke sikker på, at jeg forstår sit spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)