Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan et I/S give til gode formål og samtidig trække det fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået accept fra et af de største mobilselskaber herhjemme til at køre en kampagne til fordel for ofrene i Pakistan. Vi vil donere 100% af overskudet væk, men det vil jo være surt at stå tilbage med et skattesmæk, så derfor lyder mit spørgsmål, om der er et loft for hvor meget man må donere væk og samtidig trække beløbet fra og undgå at blive beskattet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg har fået accept fra et af de største mobilselskaber herhjemme til at køre en kampagne til fordel for ofrene i Pakistan. Vi vil donere 100% af overskudet væk, men det vil jo være surt at stå tilbage med et skattesmæk, så derfor lyder mit spørgsmål, om der er et loft for hvor meget man må donere væk og samtidig trække beløbet fra og undgå at blive beskattet.

Hej Nicolaj

Der er i princippet intet til hinder for denne fremgangsmåde, idet du "bare" skal sørge for at have et regnskab over kampagnen.

Derudover skal du være opmærksom på moms-spørgsmålet, idet der var en del skriverier omkring en tv-udsendelse, som indsamlede donationer hvor der i realiteten skulle afregnes moms på disse.

Så vær klar på, at der skal afregnes moms i forbindelse med kampagnen.

Tonny

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Ja, momsen havde jeg regnet med at skulle betale, men der er altså intet loft for hvor meget af sit overskud man må give væk til f.eks. Læger uden grænser og derved ikke blive beskattet af den indtægt.

Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Hej Tonny,

Ja, momsen havde jeg regnet med at skulle betale, men der er altså intet loft for hvor meget af sit overskud man må give væk til f.eks. Læger uden grænser og derved ikke blive beskattet af den indtægt.

Nicolaj

Nej, hvis det er en del af kampagnen, hvilket netop er grunden til min anbefaling om et særskilt regnskab for denne.

Hvis du derimod taler om bidrag til velgørende formål generelt, hvor du vil anvende virksomhedens overskud, så er der andre skatteretlige forhold, som kan have en afgørende indflydelse på fradragsretten m.v..

Tonny

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm = revisor og dermed yderligere udgifter Wink Tak for svarene!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Hmmm = revisor og dermed yderligere udgifter Wink Tak for svarene!

Jaaaaa, vi elsker de snørklede skattereglerYes Der er jo kun en til at betale, kundenCool

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)