Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

paypal knap med asp

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Folkens

Jeg er ved at være godt træt, af at jeg ikke kan finde nogen som ved nået om paypal og asp.

Så håber i kan hjælpe mig.

Når man i paypal vil lave en salgs knap, så har de 2 links bokse, hvor man kan smide en url hjemmeside adresse ind med anullering af ordre, og så har de en anden url hjemmeside adresse boks, hvor man kan smide en ordrebekræftelse link ind, som skal gå til sin egen hjemmeside, hvor kunden skal have at vide at ordre er gået igennem og at der nu er betalt.

Men hvordan laver man sådan en ordrebekræftigelse i samarbejde med paypal.

Jeg har en helt almindelig mysql database og asp til hjemmeside til formålet.

Jeg har kigget på paypals egen hjemmeside, og´mange andre steder, men fik intet ud af det, så lad nu være med at smide en masse links til forskellige hjemmesider. det jeg har brug for er hjælp til hvordan jeg kodemæssigt præcis for sat det op, på min egen hjemmeside.

Kunden betaler, på min hjemmeside, og Paypal sender kunden til min side, og kunden for en bekræftigelse, med varens navn, dato for køb, item varer nr. og et download link til hvor man kan hente den eletroniske varer. Jeg skal så modtage en email med jmail som jeg kan selv kan sætte op, men der ligger det i det at download linket også skal krypteres så kunden ikke bare kan give linket videre til andre og hente løs, uden at betale.

Må være nogen i dette land som har forstand på det.

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Først Paypal.

Inde i modulet kan du angive:
accept-url: Der hvor kunde bliver henvist til hvis betaling går igennem.
Normalt så sender man et unikt id med over til paypal, som så kommer tilbage, og dette bruger du til at vise evt kvittering ovs.

decline-url: Der hvor kunde bliver henvist til hvis købet ikke går igennem.
Denne side kan vise en std. tekst eller vise fejlkoderne som paypal sender med tilbage.

Ang. Download linket.
Dette kan bla. gøres på følgende måde

1. Dit system laver en unik nøgle og sætter en tidsbegrænsning på hvornår linket ikke virker mere, herefter kan der hentes en fil på serveren indtil tiden udløber.
Problemet med denne løsning er at man kan spore sig frem til hvor filen ligger, og kan derved give linket videre til andre.

2. Dit system har samme fremgangsmåde som ovenstående, men kopierer en ny fil på serveren, som så slettes efter en rum tid.

Her kan du benytte FileSystemObject & CopyFile link

Der skal tages højde for antal downloads, samt størrelsen på filer, inden man vælger hvilken løsning man vil benytte.

Det kan laves på mange måder, men ovenstående er et par eksempler.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)