Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikrolån - eller...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må erkende, at det er svært at se, at vi har en borgerlig-liberal regering idag. I min optik burde borgerlige regeringer være fortalere og foregangsmænd for virksomhedsvækst og gode forhold for virksomheder.

Men først får vi en finanskrise, som rammer bankerne - og de får skattefinansierede lån uden at det får dem til at lette på lånene, dernæst ting som multimedieskat og iværksætterskat

EU har bevilget en pujle penge til brug for iværksætteri, helt uden at den danske stat skal have penge op af lommen til dette (ud over administration), men gud hjælpe mig om ikke dette er blevet syltet !

Det bliver mere og mere synligt for mig, at den nuværende regering enten bevidst ikke ønsker virksomheder det godt i Danmark, eller at de simpelt hen ikke magter opgaven.

Så hellere stemme på Helle og Villy ved næste valg - for virksomheder giver det nok cirka samme resultat (se ovenfor), men så kan vi da i det mindste få øget velfærden for bl.a. vores børn..

Bare lige en sur bøvs herfra :P

(til info - efter det er blevet offentliggjort at mikrolånene på op til €25.000  er blevet syltet, vil der blive gjort noget ved det - og iværksætterskatten forventes også fjernet. Men som med alt andet - lad os nu se...)

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:
Så hellere stemme på Helle og Villy ved næste valg - for virksomheder giver det nok cirka samme resultat (se ovenfor), men så kan vi da i det mindste få øget velfærden for bl.a. vores børn..

Jeg tror på ingen måde at det nogensinde ville være godt at stemme på Helle og Villy. Hvis de røde kommer til magten igen, tror jeg det vil være katastrofalt for Danmark. De er super gode til at bruge andres penge, og kommer altid på røven når pengene så er opbrugt. 

Med de røde ved magten, er det super godt at bo i Danmark hvis man ikke gider at arbejde. Men hvis du har lyst til at tjene penge og drive egen virksomhed vil det nok være den største fejltagelse at stemme på dem Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Jeg tror på ingen måde at det nogensinde ville være godt at stemme på Helle og Villy. Hvis de røde kommer til magten igen, tror jeg det vil være katastrofalt for Danmark. De er super gode til at bruge andres penge, og kommer altid på røven når pengene så er opbrugt. 

Kig lige på hvordan den offentlige sektor og statsfinanserne ser ud nu her efter 10 år med borgerligt styre.. :-)

Mark Jensen:

Med de røde ved magten, er det super godt at bo i Danmark hvis man ikke gider at arbejde. Men hvis du har lyst til at tjene penge og drive egen virksomhed vil det nok være den største fejltagelse at stemme på dem Smile

Ehm.. Iværksætterskat? Multimedieskat? Syltning af risikofrie lån til virksomheder? Øget offentlig sektor? Det er altså ikke en rød regerings værk - noget af det..

Bare lige for at det skal stå klart - jeg agiterer ikke for at alle skal stemme på Helle & Villy; deres målsætninger strider på flere punkter imod hvad virksomhedsejere står for. Jeg siger blot, at dem, der sidder ved rorpinden nu, lige så godt kunne stille sig op og synge "Når jeg ser et rødt flag smælde...", med den erhvervsfjendtlige politik og eksekvering (eller mangel af samme) de har lagt for dagen på det seneste.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:

Mark Jensen:

Jeg tror på ingen måde at det nogensinde ville være godt at stemme på Helle og Villy. Hvis de røde kommer til magten igen, tror jeg det vil være katastrofalt for Danmark. De er super gode til at bruge andres penge, og kommer altid på røven når pengene så er opbrugt. 

 

Kig lige på hvordan den offentlige sektor og statsfinanserne ser ud nu her efter 10 år med borgerligt styre.. :-)

Mark Jensen:

Med de røde ved magten, er det super godt at bo i Danmark hvis man ikke gider at arbejde. Men hvis du har lyst til at tjene penge og drive egen virksomhed vil det nok være den største fejltagelse at stemme på dem Smile

 

Ehm.. Iværksætterskat? Multimedieskat? Syltning af risikofrie lån til virksomheder? Øget offentlig sektor? Det er altså ikke en rød regerings værk - noget af det..

Bare lige for at det skal stå klart - jeg agiterer ikke for at alle skal stemme på Helle & Villy; deres målsætninger strider på flere punkter imod hvad virksomhedsejere står for. Jeg siger blot, at dem, der sidder ved rorpinden nu, lige så godt kunne stille sig op og synge "Når jeg ser et rødt flag smælde...", med den erhvervsfjendtlige politik og eksekvering (eller mangel af samme) de har lagt for dagen på det seneste.

 

Ja de har været ved magten i 10 år, og det tager også LANG tid at rydde op i alt det lort som den røde regering har lavet. Den borgerlige regering har blandt andet lagt meget energi i at bringe vores udenlands gæld ned.

Jeg tror bare at det kræver tid, så skal det nok blive perfekt med en borgerlig regering i Danmark Smile. Men det hele ødelægges hvis det røde lort kommer ind igen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at det skal blive en politisk mudderkastning mellem rød og blå stue, så er min pointe, at der er blevet indført 2 nye skatter direkte mod erhvervslivet - det kan man måske tilgive med henvisning til anstrengte statsfinanser - men total syltning af risikofri ekstern kredit til støtte af et anstrengt erhvervsliv.. Det er direkte slendrian!

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke magter at gøre det på 10 år, så synes jeg ærlig talt at man må se sit nederlag i øjnene. Den evindelige snak om at "rydde op efter de røde" er ren og skær retorik (tro mig, jeg arbejder med den slags), at den er nået helt ud til "folket" overrasker mig mindre end det chokerer mig.

Jeg er desuden målløs (ligesom Allan Jensen) over al den snak om hvor vigtigt det er at skabe gunstige vækstbetingelser for iværksættere, uden egentlige substans. Jeg har en umiskendelig fornemmelse af at den blå regering giver os det værste af begge verdener. Det værdipolitiske vil jeg end ikke nævne...

Har man den gode idé, - the one and only, altså, - så skal man sku´ nok score kassen på den, uanset hvem der sidder og spiser smørrebrød på Christiansborg....

VH Asger

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)