Regnskabsskolen udbyder dette kursus i personaleadministration i små og mindre bogholderier.
I mindre virksomheder er det almindeligt, at der er en tæt forbindelse mellem personaleadministrationen og bogholderiet – og nogle gange er det en og samme person, som varetager opgaverne.
På dette kursus gennemgår vi personaleadministrationen set fra en bogholders synspunkt: Hvordan er reglerne – og i hvilket omfang er det rimeligt og forsvarligt, at vi selv løser opgaverne? Hvornår er det værd at have en ekspert ind over?
På kurset kommer vi rundt om:
*Ansættelsesproceduren, ansættelseskontrakter og lønforhandling
*Lovgrundlaget for ansættelser, herunder funktionærloven
*Overenskomst?
*Ferie- og fridagsregler, barsel mv.
*Uenighed mellem arbejdsgiver og ansat og hvordan den håndteres
*Advarsler, opsigelser og bortvisninger
Alle deltagere får “Håndbog for nye chefer” af Anette Sand med hjem.