Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
2
Boblerikon

Lamme logo'er - artikel fra Kommunikationsforum.dk

Jeg er ikke i tvivl om, at denne artikel kan virke provokerende på mange - bare bemærk den efterfølgende debat - men jeg kan sagtens forstå skribentens tankegang. Der er helt ufatteligt mange grimme/kiksede logo'er. Som jeg selv kommenterer, vil jeg ikke komme nærmere ind på, hvad det betyder for bundlinjen, men personligt mener jeg ærligt og oprigtigt, at et lækkert logo hænger sammen med faglig stolthed. Jeg vil hellere betale mere og få et flot, karakteristik logo end et, der er amatøragtigt eller forældet og støvet. Men hvordan har du det selv med logo'er?
Læs hele historien på www.kommunikationsforum.dk
Profilbillede
Mala

Sjovt så forskellige mennesker tolker logoer :)

Skrevet den 23-01-2012 19:04
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Gita Street

Mala, ja, det er det faktisk :-)

Jeg læste en bog om grafisk design af logoer. Der blev logoet for FedEX kritiseret som dårligt, da den har tunge og stive fonts som absolut ikke illustrerer den fart og effektivitet, det måske burde udstråle.

Tror jeg så 10 år senere læser et blog-indlæg om de mest geniale logoer. Det viser sig der er en pil gemt i logoet. Det tog mig et stykke tid at få øje på pilen - efter at have læst om den. Jeg ved dog ikke hvad det er med det logo og de farver.

Der er i hvert fald et eller andet de har gjort rigtigt, siden jeg synes jeg husker logoet og dets to lidt besynderlige farvevalgt nogenlunde korrekt. Jeg synes dog også det er et ekstremt stift og tungt logo.

Nu var det jo ikke fordi jeg dengang havde haft en fed ex jeg kunne hægte min hukommelse op til. På dansk er det jo egentligt et ret sjovt navn :-D

Skrevet den 23-01-2012 20:53
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Volt & Volume

Ja, det er det. Og dog, jeg fornemmer lidt, at dem, der forholder sig negativt til artiklen faktisk ikke forholder sig til de viste logo'er, men at de bare føler sig provokerede af, at der er en, der beskæftiger sig professionelt med netop dette fagområde, som vover at udtale sig negativt om disse virksomhedsprofiler. Smag kan til en vis grad ikke diskuteres, MEN...det er ikke ensbetydende med, at flertallet ikke synes, at de pågældende logo'er er helt vildt grimme og uinspirerende. For mig er et klokkeklart eksempel herpå logo'et for Alm. Brand :-) Helt forfærdeligt, synes jeg :-)

Skrevet den 23-01-2012 20:57
Er kommentaren brugbar? 1       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Thorborg

Et logo er nok det der har mindste at sige, om et firma får succes.
Det er tåbeligt, tidsspildende nørderi, der tager fokus væk fra det væsentligt.
At lave gode produkter og få dem solgt.

De bedste hilsner
Martin 

Skrevet den 24-01-2012 03:03
Er kommentaren brugbar? 4       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Thomas Reberholt
Det som M.T siger er jeg enig Men at lave sådan et logo her www.tex-tryk.dk til denne side www.sugarskull.dk ville nok se lidt underligt ud hehe men mon ik de ville huske det, En ting jeg rigtig gerne vil RÅBE højt få jeres logoer lavet i den rigtige opløsning hehe som grafiker gør det ondt at se at i 2012 har vi stadig logoer med pixel hakker :) selv tv 3 i tv nogen gange
Skrevet den 24-01-2012 03:25
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Gita Street

Not everything that can be counted counts
- and not everything that fucking counts can be counted.

 

Skrevet den 24-01-2012 03:29
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Volt & Volume

@M.T.: Jeg er helt enig med dig i, at det naturligvis ikke er logo'et, der afgør en virksomheds succes.

Men "tåbeligt, nørdet tidsspilde", dét, synes jeg, er at tage munden for fuld. Et flot logo - ligesom en flot hjemmeside - kan aldrig være dårligt for en virksomheds branding. For mig er det med til at skabe troværdighed og tillid. Det komminikereri mine øjne, at der er tænkt på det hele - at man har en professionel tilgang til tingene.

Skrevet den 24-01-2012 11:49
Er kommentaren brugbar? 2       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Volt & Volume

Rettelse: Der skulle have stået "Det kommunikerer i mine øjne, at..."

Skrevet den 24-01-2012 11:55
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Daniel Bach

Selvfølgelig er et logo med til at skabe dit ansigt udadtil, men det er efter min mening ren genkendelsesværdi. Har svært ved at tro på, at et logo har indflyelse på om man handler eller ej - så skal det i hvert fald være yderst upassende! Er da selv fan af et godt logo, men det er også tit historien bag der er interessant. Kan endvidere forestille mig, at mange større og ældre firmaer ikke tør skifte logo - netop på grund af genkendelsesværdien...

I mine øjne er artiklen overdrevet, men den afgav jo en god diskution, som jeg formoder var formålet :)

Fortsat god aften!

 

/Daniel Bach

Skrevet den 24-01-2012 20:41
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Claus Dittrich

Et logo kan være pænt eller grimt - det er sådan set ligemeget, bare det er "simpelt" - IMHO. Men hvis folk forbinder logoet med et produkt de kan li´ - så husker de som regel også logoet. Så det gælder om at lave "gode" produkter og simple logoer, så tror jeg at det hele spiller max.  Hilsen Claus

Skrevet den 25-01-2012 08:21
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere