Men at den nye hjemmeside for hotelkæden Four Seasons har kostet hele 18 millioner dollars, 105 millioner kroner, vil nok alligevel komme bag på de fleste. Læs hele historien på www.version2.dk
Jeg er nu på ingen måde overrasket :) du ved ikke hvilket webbaseret administrations/intranet som følger med til den pris :) Kan være det kan sparer dem en masse penge andre steder da rigtig mange ting kan automatiseres :)
troede det var dig som havde skrevet artiklen :) og med 18.000 timer og en timepris på 1.000kr har nok det du ser på selve siden nok kun taget 20 timer maks og tage :)
Arhhh... der tror jeg du skyder noget under målet! Jeg gætter på, at alene den grafiske produktion af kortene har taget noget længere tid end 20 timer.
Fedt design og fede billeder. Fra et SEO-mæssigt synspunkt er det lidt synd de har lavet et midlertidigt "preview" subdomæne, som de nu får superlinks til. Men det overlever de vel nok ;-)
Det er svært for os dødelige nogle gange at forstå tallene bag så store projekter. Men for at sætte det lidt i perspektiv kan man jo lave udregninger på f.eks. konverteringsoptimeringen for hele 84 hoteller.
Hotellet jeg var receptionschef for i København gav om måneden en kommission på ca. 200.000 kr. til Booking.com alene. Jeg synes det er en virkelig fornuftig investering og ønsker dem held og lykke.
Noget siger mig de har sørget for at prisen løb i så stor en størrelse fordi de ved der følger gratis omtale med ;) Så kan det hurtigt blive 100 millioner værd...
Husk der er tale om 18 mio dollars, ikke 18 mio kroner. - men det ret mange timer at ligge i sådan en hjemmeside med en timepris på 1000kr, skal der være lagt 4375 timer i det. Det er helt ude for min forståelse, at en hjemmeside kan tage så langtid at lave.
Det ville have svaret til at 12 programmøre brugte 24 timer i døgnet i 1 år. på at lave den hjemmeside. Det vanvittigt.
Udover at programmere og designe, så er der jo også meget andet:
- Fotografering (dyr fotograf flyves rundt til alle hoteller - man bruger samme fotograf, for at opnå ensartede billeder)
- Konsulent
- Projektleder
- Flere folk med fine titler
- Kravsspecifikation (her dur 2 ark papir ikke)
- Mega backend
- Mon ikke bookingssystemet er nyt også?
- Mega analyse forud for projektet (man skriver ikke bare kravsspecifikation og går igang - der har sten sikkert været konsulenter ind over, for at undersøge vaner og lign hos deres gæster. En så stor satsning har krævet MEGET forarbejde).
Sjovt at se enkelte fritidsprogrammører herinde tro at sådan et projekt "bare lige" er 20 timers programmering, lidt grafik og et par billeder taget med en mobil?
Et flyselskab lancerede nyt bookingsystem for nogle år siden.
Selve programmering og software, udgjorde kun 15% af projektets udgift :-)
Matias Korn - matiaskorn.dk
Jeg er nu på ingen måde overrasket :) du ved ikke hvilket webbaseret administrations/intranet som følger med til den pris :) Kan være det kan sparer dem en masse penge andre steder da rigtig mange ting kan automatiseres :)
Matias Korn - matiaskorn.dk
Så en ting er hvad du kan se men en anden ting er hvad de kan bruge siden til :)
Casper Schneidereit
Det er bare et citat fra artiklen. Ved en gennemsnitlig timepris på 1.000 kr. er der alligevel lagt 18.000 timer i siden :-).
Matias Korn - matiaskorn.dk
troede det var dig som havde skrevet artiklen :) og med 18.000 timer og en timepris på 1.000kr har nok det du ser på selve siden nok kun taget 20 timer maks og tage :)
Casper Schneidereit
Arhhh... der tror jeg du skyder noget under målet! Jeg gætter på, at alene den grafiske produktion af kortene har taget noget længere tid end 20 timer.
Gita Street
Fedt design og fede billeder. Fra et SEO-mæssigt synspunkt er det lidt synd de har lavet et midlertidigt "preview" subdomæne, som de nu får superlinks til. Men det overlever de vel nok ;-)
Matias Korn - matiaskorn.dk
tænkte på frontend kodning :) ja det grafiske har nok taget den tid det har taget
Nikki Tolstrup
Hvis de nu skulle have skudt nye billede til siden, ligger der nok også en kæmpe omkostning der.
Der skal flyves en del rundt, med alle de hoteller. Vejret skal også lige være rigtig. det koster vel også et par dage hver sted.
Slettet bruger
Det er svært for os dødelige nogle gange at forstå tallene bag så store projekter.
Men for at sætte det lidt i perspektiv kan man jo lave udregninger på f.eks. konverteringsoptimeringen for hele 84 hoteller.
Hotellet jeg var receptionschef for i København gav om måneden en kommission på ca. 200.000 kr. til Booking.com alene.
Jeg synes det er en virkelig fornuftig investering og ønsker dem held og lykke.
Karsten Madsen
Noget siger mig de har sørget for at prisen løb i så stor en størrelse fordi de ved der følger gratis omtale med ;) Så kan det hurtigt blive 100 millioner værd...
Helge Christensen
Så ku´ de godt tage at bruge bare en million på min også.
Eric
Husk der er tale om 18 mio dollars, ikke 18 mio kroner. - men det ret mange timer at ligge i sådan en hjemmeside med en timepris på 1000kr, skal der være lagt 4375 timer i det. Det er helt ude for min forståelse, at en hjemmeside kan tage så langtid at lave.
Det ville have svaret til at 12 programmøre brugte 24 timer i døgnet i 1 år. på at lave den hjemmeside. Det vanvittigt.
Ronni Plindstrup