En ung dansk iværksætter har lige købt AaB Ishockey, der var på randen til fallit. 27-årige Magnus Kjøller har tjent sin formue med PointShop.dk. Læs hele historien på www.nordjyske.dk
Jeg synes at det er sjovt at se de kommentarer som er skrevet til artiklen. Særligt den ene, hvor der er en som mener at skat bør kigge nærmere på hans selskab i Dubai som han bruger til udenlandske aktiviteter. Hehe.. Janteloven længe leve.. :D
@Morten, det har ikke noget med janteloven at gøre. Hans forretningsmetoder har gjort, at mange folk har følt sig snydt. Det er et valg han har taget. Nu har han kassen og et rigtigt dårligt ry, men det tror jeg han har det fint med.
Nu har jeg ikke lige sat mig ind i sagen om hans formodede snyd. Jeg tager blot udgangspunkt i at kommentaren stinker af jantelov, særligt fordi hans selskab i Dubai kun bruges til udenlandske aktiviteter. Men fair nok, hvis han reelt har snydt folk, så stinker han selvfølgelig langt væk af lort - men jeg går ud fra at han er blevet sagsøgt og tabt en sag om snyd hvis dette reelt har noget på sig?
Nikolaj, jeg mener ikke at den enkelte person skulle retsforfølge firmaet. Det jeg mener er, at hvis så mange er blevet snydt, så plejer forbrugerombudsmanden da ikke at holde sig tilbage.
Jeg forsvarer ikke denne iværksætter og jeg kender ham i øvrigt ikke, men stiller mig blot uforstående overfor alle anklagerne om fusk hvis der aldrig er kommet en sag ud af det..
Fordi folk ikke gider det tovtrækkeri med hans virksomheder som pointblog, point shop, en spille side med mange gevinster der aldrig vindes, og med at pengene trækkes selv hver måned,selv om du har meldt dig ud, måtte true med bål og brand, og bori Aalborg hvor han driver forretningen, og såfremt pengene ikke kom, og jeg fik bekræftelse på udmeldelse ville jeg personligt møde op på idiotens kontor, det hjalp. selv for 275 kr. Mange brokker sig, men intet sker, ja ind med ombudsmanden, helt korrekt, men de færreste gider bruge tid på det,og igen det er et lille beløb, men gange det med mange tusinde bruger der falder for de billige tilbud, så er det en god forrretning, og samtidig kan man så beholde pengene inden til det begynder at brænde på. Det hele skjult bag falske reklamer, og betingelser skrevet så småt og usyneligt, at det er svært at komme ud af.
Nu er der jo to sider af enhver sag... http://www.pointshop.dk/kontant/ - personligt gir' jeg ikke meget for Kontakt's udlægning af sagen. Slet ikke fordi, at jeg er gode venner med en ansat inde hos CMNetworks (som ejer og driver pointshop), som også har fortalt mig hvordan det hænger sammen. Medierne, og især programmer som Kontant og Operation X, er utrolig dygtige til at dreje enhver sag til, at de får et bestemt budskab til at fremstå - upåagtet af, hvordan sandheden imidlertid måtte være.
On topic er jeg rigtig glad for, at nogen vil skyde penge i AI, så vi fortsat har Ishockey på højeste plan i Aalborg!
@Anders - Jeg forholder mig ikke til om kunderne er blevet snydt eller ej. Jeg forholder mig til det faktum, at rigtig mange personer føler sig snydt. Magnus Kjøller er jo ikke dum og har helt sikkert været klar over at det ville ske, men har vurderet, at pengene var vigtigere end omdømmet.
Hvis jeg havde ønsket at finansere ishockey i Aalborg havde jeg købt en aktie i stedet for :-) og lige meget hvordan du får tingene fortalt af en ven, så får han hans løn der, og vil nok ikke fortælle om hvorfor der er så mange tusindene der klager :-( og eftersom det er et frit land må man have sine meninger, men hvis der er 2 sider af en sag, hvorfor er det så den ansvarlige ikke selv står frem og forklarer hvorfor så mange kan tage fejl - når nu det engang er det der sker !!! og det hele beror på misforståelser, og derfor komme disse kun ejer tilgode, mens dem der klager taber deres penge mere end en gang. En anden forslår man får ny konto og nyt visakort, hvor er vi henne der ??? de trækker jo kun en gang ekstra, så stopper det når folk klager, og de tør ikke gøre det igen, deres håb er jo at folk ikke reagerer igen, men at man lige høster yderligere 275x antal tusindene der ikke gør mere ved det = en dejlig bi indtægt. Måske man skulle have fat i de virksomheder der benytter sig af CM Marketings metoder, og boykotte denne del, indtil de finder anden pålidelig leverandør af deres nyhedsbreve etc. Hvis man ikke fattes penge, mister man penge, og det kan som regel få de fleste virkosmheder i knæ, eller til at reagere og ændre. Men ikke sikkert i dette her tilfælde, men kan da håbe der kommer en stort portion negativ markedsføring ud af det, dsv. kan det også koste sponsorer i AIK at blive sat i bås med MK
Morten Falk Nielsen
Jeg synes at det er sjovt at se de kommentarer som er skrevet til artiklen. Særligt den ene, hvor der er en som mener at skat bør kigge nærmere på hans selskab i Dubai som han bruger til udenlandske aktiviteter. Hehe.. Janteloven længe leve.. :D
sponsorplay
@Morten, det har ikke noget med janteloven at gøre. Hans forretningsmetoder har gjort, at mange folk har følt sig snydt. Det er et valg han har taget. Nu har han kassen og et rigtigt dårligt ry, men det tror jeg han har det fint med.
Morten Falk Nielsen
Nu har jeg ikke lige sat mig ind i sagen om hans formodede snyd. Jeg tager blot udgangspunkt i at kommentaren stinker af jantelov, særligt fordi hans selskab i Dubai kun bruges til udenlandske aktiviteter. Men fair nok, hvis han reelt har snydt folk, så stinker han selvfølgelig langt væk af lort - men jeg går ud fra at han er blevet sagsøgt og tabt en sag om snyd hvis dette reelt har noget på sig?
sponsorplay
Trækker du et firma i retten, hvis du er blevet snydt for 270 kr.?
Der er dog rigtig mange, der føler sig snydt for netop det beløb: http://www.dr.dk/DR1/kontant/2010/11/16145647.htm
Morten Falk Nielsen
Nikolaj, jeg mener ikke at den enkelte person skulle retsforfølge firmaet. Det jeg mener er, at hvis så mange er blevet snydt, så plejer forbrugerombudsmanden da ikke at holde sig tilbage.
Jeg forsvarer ikke denne iværksætter og jeg kender ham i øvrigt ikke, men stiller mig blot uforstående overfor alle anklagerne om fusk hvis der aldrig er kommet en sag ud af det..
Brian Hald
Fordi folk ikke gider det tovtrækkeri med hans virksomheder som pointblog, point shop, en spille side med mange gevinster der aldrig vindes, og med at pengene trækkes selv hver måned,selv om du har meldt dig ud, måtte true med bål og brand, og bori Aalborg hvor han driver forretningen, og såfremt pengene ikke kom, og jeg fik bekræftelse på udmeldelse ville jeg personligt møde op på idiotens kontor, det hjalp. selv for 275 kr.
Mange brokker sig, men intet sker, ja ind med ombudsmanden, helt korrekt, men de færreste gider bruge tid på det,og igen det er et lille beløb, men gange det med mange tusinde bruger der falder for de billige tilbud, så er det en god forrretning, og samtidig kan man så beholde pengene inden til det begynder at brænde på. Det hele skjult bag falske reklamer, og betingelser skrevet så småt og usyneligt, at det er svært at komme ud af.
Alex W.
Det lyder vildt. :-)!
Anders Eiler
Nu er der jo to sider af enhver sag... http://www.pointshop.dk/kontant/ - personligt gir' jeg ikke meget for Kontakt's udlægning af sagen. Slet ikke fordi, at jeg er gode venner med en ansat inde hos CMNetworks (som ejer og driver pointshop), som også har fortalt mig hvordan det hænger sammen. Medierne, og især programmer som Kontant og Operation X, er utrolig dygtige til at dreje enhver sag til, at de får et bestemt budskab til at fremstå - upåagtet af, hvordan sandheden imidlertid måtte være.
On topic er jeg rigtig glad for, at nogen vil skyde penge i AI, så vi fortsat har Ishockey på højeste plan i Aalborg!
sponsorplay
@Anders - Jeg forholder mig ikke til om kunderne er blevet snydt eller ej. Jeg forholder mig til det faktum, at rigtig mange personer føler sig snydt. Magnus Kjøller er jo ikke dum og har helt sikkert været klar over at det ville ske, men har vurderet, at pengene var vigtigere end omdømmet.
Brian Hald
Hvis jeg havde ønsket at finansere ishockey i Aalborg havde jeg købt en aktie i stedet for :-) og lige meget hvordan du får tingene fortalt af en ven, så får han hans løn der, og vil nok ikke fortælle om hvorfor der er så mange tusindene der klager :-( og eftersom det er et frit land må man have sine meninger, men hvis der er 2 sider af en sag, hvorfor er det så den ansvarlige ikke selv står frem og forklarer hvorfor så mange kan tage fejl - når nu det engang er det der sker !!! og det hele beror på misforståelser, og derfor komme disse kun ejer tilgode, mens dem der klager taber deres penge mere end en gang.
En anden forslår man får ny konto og nyt visakort, hvor er vi henne der ??? de trækker jo kun en gang ekstra, så stopper det når folk klager, og de tør ikke gøre det igen, deres håb er jo at folk ikke reagerer igen, men at man lige høster yderligere 275x antal tusindene der ikke gør mere ved det = en dejlig bi indtægt.
Måske man skulle have fat i de virksomheder der benytter sig af CM Marketings metoder, og boykotte denne del, indtil de finder anden pålidelig leverandør af deres nyhedsbreve etc. Hvis man ikke fattes penge, mister man penge, og det kan som regel få de fleste virkosmheder i knæ, eller til at reagere og ændre.
Men ikke sikkert i dette her tilfælde, men kan da håbe der kommer en stort portion negativ markedsføring ud af det, dsv. kan det også koste sponsorer i AIK at blive sat i bås med MK