"..Underdirektør i DSB Tog Anette Haugaard oplyser, at især lønnen til togpersonalet er årsag til de store underskud. En årsløn for at sælge kaffe og sandwich i DSB-togene ligger på 475.000 kr. om året, og det har været en udgift på cirka 100 millioner kroner per år alene for at betjene salgsvognene.." Læs hele historien på www.business.dk
Det er jo simpelthen sindssygt, at der ingen revision fra Staten har været når man har gennemgået regnskaberne og ikke der har fundet personalelønningerne for kritisable.
Derudover forstår jeg simpelthen ikke DSB's ledelse, at det giver så høje lønninger - jobbet er jo for ufaglærte og burde på ingen måde give mere end 22-25.000 kr. om måneden.
KennM, jeg tror vi kommer til at se mange af de her afsløringer i de kommende år. Først Dong, så SAS, nu DSB. Der viser sig et klart mønster af grotesk overforbrug og overlønning i de offentlige virksomheder.
Nu er hele historien, at der er blevet fyret 200 lavtlønnede og dem som ser billetter (højere løngruppe) også har fået denne tjans.
Problemet er vel i virkeligheden, at produkterne er for dyre og dårlige. Jeg tager ikke toget så ofte, men når jeg gør, så vælger jeg at foretage mine indkøb i 7 Eleven eller en kiosk, hvor jeg kan få ordenlig kaffe og et lidt større udvalg.
Man kan vælge at se det her fra to vinkler. Enten så skærer man ned eller også undersøger man, hvad der kunne hæve salget. I dette tilfælde bør man nok kigge på begge dele.
@Thomas L.
Jeg er helt enig - men 7eleven har jo netop overtaget DSB-butikkerne, som jeg har forstået?
Men i virkeligheden er der efterhånden ikke "kaffeskænkere" tilbage, men derimod togførere (dem som tjekker billetterne og har uddannelse) som også håndterer salgsvognen. Derfor er der naturligt en højere løn til dem.
Man kunne også få en direktør til at skænke kaffen - Så kunne man diskutere, om det var et fornuftigt brug af ressourcer eller ej..
Kvaliteten må op og priserne ned, på den lunkne kop "kaffe",, det koster næsten intet at lave en god kop, og endnu bedre hvis den er varm,, sidst jeg kørte i tog, købte ingen noget som helst,, dyrt og dårligt udvalg kombineret med en dårlig service, gir 0 salg,, det ses nu hos DSB,, ikke mærkeligt,,
KennM
Det er jo simpelthen sindssygt, at der ingen revision fra Staten har været når man har gennemgået regnskaberne og ikke der har fundet personalelønningerne for kritisable.
Derudover forstår jeg simpelthen ikke DSB's ledelse, at det giver så høje lønninger - jobbet er jo for ufaglærte og burde på ingen måde give mere end 22-25.000 kr. om måneden.
Erik Hamre
KennM, jeg tror vi kommer til at se mange af de her afsløringer i de kommende år. Først Dong, så SAS, nu DSB. Der viser sig et klart mønster af grotesk overforbrug og overlønning i de offentlige virksomheder.
Nyide
Hold da kæft mand!! Det er jo åndsvagt!
Thomas L.
Nu er hele historien, at der er blevet fyret 200 lavtlønnede og dem som ser billetter (højere løngruppe) også har fået denne tjans.
Problemet er vel i virkeligheden, at produkterne er for dyre og dårlige. Jeg tager ikke toget så ofte, men når jeg gør, så vælger jeg at foretage mine indkøb i 7 Eleven eller en kiosk, hvor jeg kan få ordenlig kaffe og et lidt større udvalg.
Man kan vælge at se det her fra to vinkler. Enten så skærer man ned eller også undersøger man, hvad der kunne hæve salget. I dette tilfælde bør man nok kigge på begge dele.
Ukendt
Majbritt Gundestrup
Kvaliteten må op og priserne ned, på den lunkne kop "kaffe",, det koster næsten intet at lave en god kop, og endnu bedre hvis den er varm,, sidst jeg kørte i tog, købte ingen noget som helst,, dyrt og dårligt udvalg kombineret med en dårlig service, gir 0 salg,, det ses nu hos DSB,, ikke mærkeligt,,
Melanie C. Kristensen
DSB prioriterer ikke særlig godt.