Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om Webanalyse

Det handler om størrelsen! Altså på din AdWords annonce

Skrevet af:
4. november 2014 | 14.477 Visninger | 10 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Jacob Kildebogaard fra Webjuice.dk

Ekspertblogger på Amino om Webanalyse

Det med at størrelsen ikke tæller passer ikke. Og her snakker jeg naturligvis om din AdWords annonce. Jo mere din annonce fylder, jo mere opmærksomhed får du.

En rigtig effektiv måde at få den største annonce er at benytte de mange muligheder for annonceudvidelser. Derfor vil jeg gerne fortælle om de fem vigtigste, som du bør overveje at integrere i dine annoncer.

Størrelsen af annoncen er ikke den eneste gode grund til at bruge annonceudvidelser. Det vigtige kvalitetsresultat, der i høj grad påvirker din pris pr. klik, påvirkes også positivt af, at du bruger udvidelserne. Så der er nok gode grunde, lad os kigge nærmere på mulighederne.

Undersidelinks - de blå links under annoncen

Ligger din annonce i top tre-position, så er der mulighed for at få undersidelinks under annoncen. Det er typisk 3 til 4 links, men ved nogle søgninger helt op til 6 ekstra links.

Udover links kan du også tilføje beskrivelse til undersidelinks. Beskrivelserne kommer frem ved søgninger på eget brand. Det er specielt en fordel for producenter, der både selv sælger og har sine varer i andre shops - her dominerer de klart søgeresultatet med de ekstra undersidelinks og beskrivelser til.

Krav til undersidelinks:

  • Du har maksimalt 25 anslag
  • De forskellige undersidelinks skal have forskellige landingssider

Du kan angive dem på både kampagne- og annoncegruppeniveau. Så har du travlt, så start med nogle generelle links og tilføj alle kampagner. Når du har bedre tid til opgaven, så gør dem skarpere og tilføj på annoncegruppeniveau.

Laver du ikke undersidelinks, så prioriterer du din tid forkert. Det er hurtigt og kan give dig markant bedre resultater, så det er uden tvivl et must at lave dem.

Data viser, at få klikker på undersidelinket selv, men at selve annoncen får højere klikrate, når de er til stede.

Budskaber i undersidelinks

Der er forskellige måder, du kan bruge dine 25 anslag i undersidelinks. De to mest benyttede er at omtale relaterede produkter eller at nævne webshoppens sellingpoints.

En søgning på "iphone 5" viser annoncen fra Telenor, der benytter undersidelinks til relaterede produkter og et link til fordelene:


KitchenOne.dk bruger i højere grad deres undersidelinks til at fortælle om fordelene ved at handle hos dem:


Præcis hvad der er den rette strategi, afhænger dels af produktområdet, dine sellingpoints og hvordan konkurrenternes undersidelinks er.

Infoudvidelser - tre ekstra budskaber

Der er kommet en ny mulighed, der gør din annonce endnu større. Det er lidt som undersidelinks, men brugeren kan ikke klikke på teksten. Det hedder Infoudvidelser, på engelsk Callouts. 
Infoudvidelserne er de tre udsagn under annoncen, i dette tilfælde "Fri fragt over 399", "På lager, hurtig levering" og "Autoriseret forhandler".

Infoudvidelser tilføjes på konto-, kampagne- eller annoncegruppeniveau, og teksten kan være op til 25 anslag.

Opkaldsudvidelser - telefonnummer i annoncen

Vil du vise brugerne, at det er muligt at få fat i webshoppen, så er opkaldsudvidelsen en god mulighed. Du kan tilføje telefonnummer, der så vises i annoncen. Det ses i denne annonce efter webadressen:
Annoncen fylder mere, og samtidig giver det en tryghed til brugeren. Forvent ikke at blive kimet ned, men hvis der omvendt ikke er nogen, der svarer, så vil jeg anbefale ikke at benytte denne udvidelse.

Få virksomhedens adresse med i annoncen

Har du fysiske butikker, så kan det være en stor fordel at have butikkernes adresse med i annoncen. Google viser den adresse, der er tættest på brugeren, der søger, og giver dermed brugeren en tryghed ved at give dem denne info. Dermed fylder annoncen mere, og brugeren får en større tryghed.

Telenor har adresser med i sin annonce:

Det er tydeligt, at det er interessant at have adresseudvidelsen med for webshops med mange butikker. Det er kun i de tilfælde, hvor butikker og webshoppen ser hinanden som konkurrenter, at det kan være en dårlig idé, for der vil annoncens adresseudvidelse måske lede brugeren til den fysiske butik i stedet for ind i webshoppen.

Få Google+ med i annoncen

Google har også sociale udvidelser, og det handler om Google Plus. Du kan koble din Google Plus-profil til din annonce og får så en ekstra linje som i denne annonce:

Brugerne kan dermed se antal tilhængere, og er brugeren logget ind, vil det også fremgå, hvis nogle i personens cirkler har plusset annoncørens Google Plus-side.

Har du en Google Plus-profil, så bør du tilføje det til din annonce.

Så alt i alt fem gode måder at få annoncen til at fylde mere. Er der nogle du ikke bruger, så kom straks i gang med at tilføje.

Læs også


Kommentarer

Bennedikte  den 06-11-2014 kl. 09:51

Dejlig konkret artikel!

Er kommentaren brugbar? 2 0
Claus B.  den 11-11-2014 kl. 16:32

God artikel med tilhørende gode billede-eksempler.

Scroll'et igennem og læste overfladisk. Fik stort set alt med selv om jeg ikke læste i dybden.

Fedt !

Er kommentaren brugbar? 2 0
webanalytiker  den 11-11-2014 kl. 16:37

Mange tak  begge to :) Så er det bare om at få implementeret, så i fylder mere end konkurrenterne!

Er kommentaren brugbar? 1 0
Sabine M. H  den 15-11-2014 kl. 00:25

Fed illustration via billede eksemplerne!

Dejligt nemt og overskueligt.

Tak

Er kommentaren brugbar? 1 0
Alexander Wiberg  den 15-11-2014 kl. 08:36

Dejligt at du er så konkret og ikke kommer med en masse udenomssnak. Nemt og lige til at gå til, præcis som det skal være.

Tusind tak ;)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kim sand  den 15-11-2014 kl. 09:17

Tusind tak for de søde ord på Kitchenone Jakob, nu håber jeg ikke konkurrenterne ripper alle vores fifs ;)

Er kommentaren brugbar? 1 0
John Marjoe Dencker  den 16-11-2014 kl. 14:18

Dejligt indlæg forklaret så alle kan forstå det, tak - men hvordan tilføjer man sin google plus til adwords?

John

Er kommentaren brugbar? 2 0
Ulrik Rode  den 20-11-2014 kl. 11:43

Problemet for os der ikke har g+ tilføjet, er at den er under udfasning, og ikke kan ses længere hos nogle i hvert fald... - Har jeg lige fået at vide af Googles adwords support...:O

Er kommentaren brugbar? 1 0
Thomas Jaskov  den 29-12-2014 kl. 18:25

Rigtig god og velskrevet artikel Jacob, og dine forklaringer er spot on. God læsning! :-) mvh Thomas

Er kommentaren brugbar? 1 0
webanalytiker  den 20-03-2015 kl. 20:01

Beklager lidt sent svar, men svar er der:

Der er kommet et ekstra menupunkt med "Automated extension report" hvor du bla. finder data om G+. Det tilføjes automatisk hvis fire krav er opfyldt:

- Din virksomhed har en G+ side

- Din G+ side har en verificeret URL

- Du skal opdatere siden med kvalitetsindhold og have mindst 100 følgere

- Din G+ side skal have samme URL som dine annoncers Landingsside

Og så kører det helt automatisk :)

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: elleve + fire =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Jacob skriver


Hvor godt går det egentlig med din shop?

Hvad er godt og skidt?

Er det kun dig der er gået ned i trafik?

Få svar på alle spørgsmålene med Webshopindeks. Flere end 250 webshops er allerede med - er du? Tilmeld dig her.

Sådan tjener du på AdWords

Lær hvordan du effektivt skaber bedre resultater med din AdWords annoncering. Min nye bog er fyldt med anbefalinger. Bogen indeholder blandt andet en fyldestgørende guide til Google Shopping opsætning.

Hent en gratis udgave her.


Webjuice på de sociale medier

  


Jacob på Twitter

Hvis du vil have besked når Jacob og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer