Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Bomanns Blog Alternativ måde at arbejde med Call to Action!

Alternativ måde at arbejde med Call to Action!

2.988 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
06 August 2010

Der er rigtig mange måder at arbejde med all to action på, og nej, det er ikke kun at teste farven på din køb-knap.

Få timer efter mit første indlæg, så kommer der endnu et omkring konverteringsoptimering. I dag får du et par hurtige tips til hvordan du øger din konvertering vha. at arbejde med call to actions (CTA).

Ser du nogensinde TV-shop? Minimum en gang i weekenden zapper jeg forbi TV-shoppen og hver gang bliver jeg hængende. Hvis du har set TV-shoppen før, så vil du vide at de skærer deres produkter funktioner m.m. ud i pap for dig og det virker som om at de gentager sig selv hele tiden. Det ændrer dog ikke på at de omsætter for mere end 1,3 milliarder dollar årligt!

"Jeg vil også tjene millarder - hvordan?"

Hvis du nogensinde har set TV-shoppen, så vil du vide at de benytter sig af CTA mere end nogen anden.

Det de gør, er bl.a. at:

  • Hele tiden have synlig kontakt oplysninger
  • Afslutte hver annonce, med at fortælle hvordan man bestiller
  • Lægge et tidspres på seeren, ved
    • At give noget ekstra hvis man bestiller nu(fx "Køb Zumba fitness nu og få gratis guide til "etellerandet"" eller "Spar 100 kr. ved at bestille nu!")
    • At fortælle at der er få produkter på lager, og derfor skal man bestille nu.

Jeg sælger sgu ikke via TV, så hvordan kan jeg bruge det?

Nej, måske annoncerer du ikke i TV, men som så meget andet, så kan man på nettet gøre det at man "adopterer" offline adfærd og indsætter det i en online adfærd. Og jeg kan love dig for at det virker! 

Har du fx en webshop, så kan du jo let tilføje at der kun er få af det pågældende produkt tilbage, så personen hellere må bestille nu. Du kan også efter et salg, give kunden mulighed for at bestille noget inden for 24 timer, og få 20% rabat på det.

Dette er som sagt ikke et indlæg for dig som annoncerer via TV, men for dig som vil øge konverteringen på din hjemmeside ved at arbedjde med CTA.

For mange (mig selv inklusiv) kan TV-shoppen virke meget trættende og kedeligt, men der er virkelig meget at hente hvis man laver en dybere analyse af den og det er ikke kun omkring CTA.

Held og lykke med din konverteringsoptimering.

Jeg blogger også på min egen blog. Her skriver jeg om brugervenlighed, e-handel og konverteringsoptimering m.m. Besøg den her!


/Nikolaj Bomann

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Nikolaj skriver Skriv dig op