Ekspertblogger på Amino om juridiske og samfundsrelevante emner

Sass og sikkerheden ?!

30. september 2011 | 965 Visninger| 20 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du?:

Amino Ekspertblog

Advokat Jacob Tøjner fra ditselskab.dk

Ekspertblogger på Amino om juridiske og samfundsrelevante emner

Det er særligt tankevækkende, at i følge Statsministeriets sikkerhedscirkulære § 14 træffes en afgørelse på grundlag af en samlet vurdering af alle foreliggende oplysninger om en person, herunder særligt om vedkommende har udvist en sådan adfærd, haft sådanne vaner, forbindelser og diskretion, at der ikke kan være tvivl om pålideligheden...

Kan en kaffe med en HA'er - HEREFTER - virkelig føre til manglende godkendelse?

Godt spørgsmål, ikke?

Læs cirkulæret her

Læs også


Kommentarer

Mathias Dannevang  den 30-09-2011 kl. 08:42

Nu kan man i dagens aviser læse, at det nok nærmere er hans tætte venskab med den tidl. S-formand i Køge, Tommy Kamp, der er problemet.

Tommu Kamp er sigtet for bedrageri, har gennem tiden været anklaget for mange skidte ting og er if. Sass selv venner med den omtalte rocker.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Carste  den 30-09-2011 kl. 08:43

Nej, der er da uden tvivl mere i den sag. !

Er kommentaren brugbar? 0 0
Simon Falkentorp  den 30-09-2011 kl. 09:21

Måske skulle man tage PET's sikkerhedsgodkendelse op til overvejelse.

Men man skal heller ikke glemme Jimmy Stahr, en anden socialdemokrat, der mistede sin karriere fordi han stjal en ispind (eller også var det en ost) ...

Er kommentaren brugbar? 0 0
Allan Østergaard  den 30-09-2011 kl. 09:55

Utroligt igen at se, hvordan pressen er totale lemminger.

Sass-Larsen siger "det er pga. mødet med en rocker", og straks er overskrifterne "Sass fældet af rockermøde". Journaliststanden er en joke ind imellem. Hvorfor skriver man ikke: "Sass påstår det er pga. rockermøde", og undersøger om der er mere i sagen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Majbritt Jacobsen  den 30-09-2011 kl. 10:26

Man skriver ikke "Sass påstår det er på grund af rockermøde, han nu ikke kan blive minister" fordi den overskrift er alt for lang - den sætter en aura om mistillid op om manden, som man (endnu måske) ikke har belæg for - og det vil være i visse tilfælde være nok til en pressenævnskendelse.

Det er nemt at rakke ned - men det er ikke altid så let at lave korte præcise overskrifter, der ovenikøbet ikke støder nogen. Og så længe man ikke har beviser på det modsatte, er pressen død og pine nødt til at tage Sass-Larsens ord for gode varer. Jeg tror bestemt de gør alt hvad de kan for at finde andre årsager - men med PET i hovedroller bliver det ikke let at finde noget som helst, der kan dokumenteres.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk  den 30-09-2011 kl. 13:36

Hvordan kan BT udtale i TV2News i går, at de har vidst i 30 dage, at Sass ikke blev sikkerhedsgodkendt, uden at Helle også har vidst det. Og har Helle vidst det, er det så ikke et problem??

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer  den 30-09-2011 kl. 13:48

Pudsigt nok, så har de medier, jeg har konsulteret i denne sag netop haft vinklen "der må være mere i den". Måske skulle man overveje at studere en sag med andre kilder end formiddagsbladene, før man kalder den samlede journaliststand for lemminger.

Venlig hilsen

Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk  den 30-09-2011 kl. 14:01

Hans, jeg er helt enig. Selv formiddagsbladene har samme vinkel, tjek ekstrabladets leder.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Cookie  den 30-09-2011 kl. 14:14

uanset pet ikke bare lige må fortælle alt - formoder jeg - så vil jeg mene, at hvis der er mere i sagen, og det forekommer vel sandsynligt med almindelig menneske fornuft, så kan man glemme ALT om at det ikke kommer frem. Det gør det, måske ikke idag eller imorgen - men frem kommer det givet.

Det ville iøvrigt virke svagt på mig, hvis Helle Thorning som alle siger kunne overhøre advarslen og vælge Sass som minister anyway - dumpede ham, hvis det eneste han har gjort, er at sige ja til at møde et menneske for at høre om personens problemer med samkvem med et barn, også selv om det var en rocker. Var det et enkelt møde, og der ikke var noget andet til grund for at mødet kom i stand - end ønske om at hjælpe, og intet andet i det hverken før eller efter, så ville jeg nok ikke ha dumpet ham på det grundlag

vh

Er kommentaren brugbar? 0 0
Poweriser Denmark  den 30-09-2011 kl. 14:20

Nu ved man vel ikke om det "kun" er det møde der ligger til grund !? - Der kunne måske være mere som ikke lige er lækket af hensyn til manden selv...

Er kommentaren brugbar? 0 0
Kongen  den 30-09-2011 kl. 14:27

Ja man kan jo kun undre sig over at DF kan holde møder og have personlig kontakt til militante højre ekstremister uden det får konsekvenser.

Er kommentaren brugbar? 0 0
John J  den 30-09-2011 kl. 14:31

"Men man skal heller ikke glemme Jimmy Stahr, en anden socialdemokrat, der mistede sin karriere fordi han stjal en ispind (eller også var det en ost) ..."

Det var vist kun toppen af "isbjerget", der kom frem i første omgang. Som jeg husker sagen, så var forretningen i lang tid overbærende, men meldte til sidst tyverierne.

Som tilfældet sikkert var for Jimmy Stahr, så kan det være, at heller ikke Sass er interesseret i at hele sandheden kommer frem for offentligheden.  ??

Er kommentaren brugbar? 0 0
John J  den 30-09-2011 kl. 14:33

"Ja man kan jo kun undre sig over at DF kan holde møder og have personlig kontakt til militante højre ekstremister uden det får konsekvenser. "

Har DF, eller har de haft ministerposter ??

Er kommentaren brugbar? 0 0
Nicolaj Thomasen  den 30-09-2011 kl. 14:36

@Kongen

Nu har DF jo aldrig haft en minister :)

Der må være mere i sagen end et rocker-møde, ellers er der ingen fornuft i, at han ikke kan blive minister. Jeg hælder også mere til at det er venskabet med Tommy Kamp.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk  den 30-09-2011 kl. 15:58

@cookie - helt enig

Er kommentaren brugbar? 0 0
Cookie  den 30-09-2011 kl. 16:05

Var den der Cafe som beskyldte Kamp (hed han vist) og til en vis grad Sass hansen for at tage mod bestikkelse for at sikre dem udeservering -  ikke også i en sag om beskyttelsespenge som blev afkrævet af nogle rockere - synes jeg husker at ha læst om det, men kan huske forkert

vh

Er kommentaren brugbar? 0 0
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk  den 30-09-2011 kl. 16:11

Det kommer ikke som nogen overraskelse, hvis det er er tilfældet

Er kommentaren brugbar? 0 0
Sexologen  den 30-09-2011 kl. 23:14

Jeg er fuldstændig enig med juraprofessor Eva Smith - der er absolut mere i den sag. Det er altid godt at lytte til en medjurist især af hendes rang.

Jeg er næsten sikker på, at Margrethe Vesterager har en finger med i spillet - ikke officielt naturligvis, men hun er godt nok en kamæleon i forklædning af rang

Er kommentaren brugbar? 0 0
mankon  den 01-10-2011 kl. 17:11

Jeg er næsten sikker på, at Margrethe Vesterager har en finger med i spillet - ikke officielt naturligvis, men hun er godt nok en kamæleon i forklædning af rang.

Hvad bygger du dine karakter analyse på?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk  den 02-10-2011 kl. 08:29

Jeg kan heller i helt se Vestagers indflydelse her??

Er kommentaren brugbar? 0 0
 

Tilføj en kommentar

 
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Jacob skriver


Danmarks bedste advokatbistand

SANKT PETRI ADVOKATER
Nørregade 45
1165 København K
Tel: +45  3391 2233
Fax: +45  3391 2244
Direkte Tel:+45  3338 7076
Mobil: +45  2160 4983

Besøg ditselskab - klik her


Jacob på Twitter

Hvis du vil have besked når Jacob og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer