Vælg dit iværksætter-mindset
Du kan aktivt vælge dit iværksætter-mindset. Vælge at gå ind i beastmode overfor konkurrenternes markedsandele, eller læne dig tilbage og have den indstilling, at der er masser at tage af – og derfor nok til alle. Vælger du det sidste, så vil du opleve, at det styrker dig på sociale medier. Faktisk kan det gå hen og betegnes som en decideret social media strategi. Hvor briefet består I, at "vi deler alt som målgruppen kan bruge".
Del med konkurrenterne
Faktum er, at målgruppen også kan bruge ting fra dine konkurrenter, så det må du så nødvendigvis respektere og derfor også dele, like og retweete konkurrenters materiale. Det er utvivlsomt lidt kontra-intuitivt, men stol på mig. Den som giver på sociale medier, er den med størst gevinstchance.
Alt fra fælgeskabets størrelse til tilliden hos målgruppen vokser for den som deler gavmildt ud. Jeg siger ikke, at den anden tilgang ikke virker. Jeg siger bare, den virker dårligere på sociale medier – og i videoen vil du også høre mig minde dig om, at det skal være sjovt at stå op om morgnen.